ההפגנות הן ההוכחה לדמוקרטיה: ההנחיה לשגרירים - כך תסבירו את הרפורמה

בעולם מביעים עניין בנעשה בישראל ומלבד ארצות הברית, מדינות נוספות הביעו את דעתן על החקיקה שמקדמת הקואליציה. במשרד החוץ פועלים לדברר את הרפורמה והוציאו הנחיות לשגרירים. המסר: "ישראל חייבת להשאר דמוקרטיה חזקה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/07/23 12:56 ט באב התשפג

ההפגנות הן ההוכחה לדמוקרטיה: ההנחיה לשגרירים - כך תסבירו את הרפורמה
שר החוץ אלי כהן, הנחיות לשגרירים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

למרות שחקיקת צמצום עילת הסבירות, עברה השבוע בכנסת, לאורך כל התקופה הודו גם חברים בקואליציה ובממשלה כי "דברור" הרפורמה לא היה מספק. אך אם בישראל הוא לא היה מספיק, בחו"ל הוא לא היה קיים כמעט בכלל. ברקע העניין שמביעים בעולם בנעשה בישראל, במשרד החוץ הנחו את השגרירים איך עליהם לדברר את הרפורמה, כך פורסם ב"חדשות 13".

הנקודות שהודגשו לשגרירים

על פי המסמך שהופץ לשגרירים, עליהם להסביר מספר נקודות בכל הנוגע לחקיקה בישראל. הנקודה הראשונה היא שהמהלכים של הממשלה מגיעים על מנת לחזק את מעמדה של הרשות המחוקקת, מתוך תפיסה כי בשנים האחרונות השתנה האיזון בין הרשויות ומעמדה של הרשות המחוקקת נחלש.

נקודה נוספת נוגעת להפגנות בישראל וטוענת שעצם קיום ההפגנות מראה עד כמה הדמוקרטיה המקומית תוססת. בנוסף מוזכר גם השיח שהתקיים לפשרות באמצעות נשיא המדינה בחודשים האחרונים.

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון, ישמור על עצמאותו. צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

"ישראל חייבת להישאר דמוקרטיה"

ההנחיות מדגישות כי "ישראל חייבת להישאר דמוקרטיה חזקה, היא תמשיך לשמור על זכויות פרט לכולם וישראל לא תהפוך למדינת הלכה" וכי בית המשפט בישראל ימשיך להיות עצמאי וללא השתלטות של אף צד.