דוברת הבית הלבן נשאלה האם ביידן סומך על נתניהו - כך היא השיבה

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר נשאלה האם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן מאמין לראש הממשלה, בנימין נתניהו וסירבה "להיכנס לפרטים" על מערכת היחסים בין שני המנהיגים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/07/23 08:48 ח באב התשפג

דוברת הבית הלבן נשאלה האם ביידן סומך על נתניהו - כך היא השיבה
ביידן ונתניהו, היחסים התהדקו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

בזמן שהממשל האמריקני מבקר את הממשלה בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית, דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר נשאלה היום (ד') על ידי אחד הכתבים שנכחו במסיבת העיתונאים האם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן מאמין להבטחותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו

"יש להם מערכת יחסים ארוכת שנים", השיבה ז'אן-פייר, "הם מדברים בכנות אחד עם השני. הם רק דיברו בשבוע שעבר אחד עם השני, וניהלו שיחה כנה. אני לא מתכוונת להיכנס לפרטים על מערכות היחסים שלהם".

הבית הלבן, תומאס פרידמן צופה משבר

הבית הלבן, תומאס פרידמן צופה משבר צילום: shutterstock

המסר המפורש של ביידן נגד הרפורמה המשפטית: "לא למהר"

נזכיר כי פרשן ה"ניו-יורק טיימס", תומאס פרידמן, שידוע בביקורתו על נתניהו פרסם בשבוע שעבר כי בשיחת הטלפון בין שני המנהיגים, הנשיא ביידן הביע התנגדות מפורשת להתקדמות החקיקה המשפטית בישראל. "בבקשה תפסיק לנסות למהר להעביר את הרפורמה המשפטית שלך. קודם כל תבנה קונצנזוס", דיווח פרידמן.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן צילום: Chris Kleponis

פרידמן כתב כי ביידן זימן אותו לבית הלבן לאחר שיחת הטלפון עם נתניהו במטרה לוודא כי עמדתו ברורה. בזמן שהותו של העיתונאי בבית הלבן הצהיר ביידן כי הוא תומך בהפגנות נגד הרפורמה, וכי הוא "מודאג מאוד ליציבותה ולעתידה של ישראל".