איראן, חיזבאללה וחמאס על המצב בישראל: "הזדמנות שתנוצל בעתיד"

בכירים בארגון חיזבאללה וחמאס ונציגים של גורמי ביטחון של איראן כינסו פגישה בה דנו על המצב החברתי בישראל סביב חקיקת הרפורמה המשפטית והקריאות לסרבנות בקרב המתנגדים: "נהנים מהתמונות ומקווים שהמשבר יחריף"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/07/23 07:44 ח באב התשפג

איראן, חיזבאללה וחמאס על המצב בישראל: "הזדמנות שתנוצל בעתיד"
נשיא איראן ראיסי. ארכיון, צילום: shutterstock

"הזדמנות שתנוצל בעתיד": בעקבות המצב החברתי בישראל סביב חקיקת הרפורמה המשפטית והקריאות לסרבנות בקרב המתנגדים, בכירי חיזבאללה, איראן וחמאס ערכו בשבוע שעבר פגישה על המשבר בישראל ודנו בסוגיה כיצד יוכלו לנצל זאת בעתיד, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. 

על פי הדיווח, הבכירים הגיעו למסקנה כי המשבר החליש את ישראל אך הסכימו כי עליהם להימנע מ"התערבות ישירה" במצב. הבכירים הבינו כי פרובוקציות מטעמם עלולות דווקא לסייע לראש הממשלה, בנימין נתניהו לאחד את העם מחדש בעקבות העברת השיח הציבורי אל הזירה הביטחונית. בנוסף, בחיזבאללה ציינו כי הם ינצלו את המצב בעתיד: "המשבר החליש את ישראל - הזדמנות שתנוצל בעתיד".

לוחמי חיזבאללה

"הזדמנות שתנוצל בעתיד". לוחמי חיזבאללה צילום: shutterstock

צה"ל: "הייתה עלייה בפניות להפסקת מילואים - הצבא מצוי בכשירות"

נציין כי אתמול פרסם דובר צה"ל דניאל הגרי, הודעה בה הוא מדגיש כי הצבא כרגע נמצא בכשירות למרות הקריאות לסרבנות בקרב מתנגדי הרפורמה. "בנקודת הזמן הנוכחית, צה"ל מצוי בכשירות. הייתה עלייה בפניות להפסקת שירות מילואים, לצד זאת מתקיים שיח בין מפקדים למשרתים". יחד עם זאת מתריע הגרי כי אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן "תהיה פגיעה בכשירות הצבא, מדובר בתהליך הדרגתי שיושפע בהתאם להתייצבותם של אנשי המילואים".

הרמטכ"ל הלוי, היום

הרמטכ"ל הלוי, היום צילום: דובר צה"ל

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי התבטא גם הוא בנושא. "ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. צה"ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה. עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה" אמר הלוי, "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה"ל צריך אתכם. רק יחד נגן על הבית. נתאמן, נתכונן ונעשה ביחד. נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו. יש לנו אחריות רבה".