ללא תגובת צה"ל: מחבלי חיזבאללה על מדים סיירו על הגדר צמוד ליישוב ישראלי

בתיעוד מטריד נראים פעילי ארגון הטרור מסיירים בסמוך ליישוב הישראלי דובב, כשהם חמושים ולבושים במדים, מצה"ל נמסר: "לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 12:20 ז באב התשפג | עודכן בתאריך 25/07/23 15:01

ללא תגובת צה"ל: מחבלי חיזבאללה על מדים סיירו על הגדר צמוד ליישוב ישראלי
גבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

המצב בגבול הצפון מתוח מתמיד. ארגון הטרור חיזבאללה מנסה למתוח את החבל כמה שיותר, ולערער את המצב הביטחוני בגבול לבנון - אם זה באמצעות הצבת אוהלים בשטח ישראל, ניסיונות לחבל בגדר המערכת, שיגורי טיל נ"ט  ואף חדירה לתוך שטח ישראל.

צה"ל: "לא נשקפה סכנה לכוחותינו"

בתוך כך, פעילי חיזבאללה תועדו בשבוע שעבר מסיירים כשהם חמושים, לבושים במדים ומצוידים במסכות ופנסים, בצמוד לגדר המערכת ליד המושב דובב בגליל העליון. כוחות צה"ל הוקפצו למקום בזמן האירוע, כך דיווח היום (ג') הכתב איתי בלומנטל. הסרטון המטריד מעלה את השאלה המתבקשת, האם ומתי המצב הנפיץ בגבול יתפתח לכדי אירוע דרמטי יותר. נכון לעכשיו, נראה שמדיניות צה"ל היא בעיקר להבליג ולמנוע הסלמה.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי, "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול". עוד נמסר: "הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת בטחון תושבי הצפון".

צפו בתיעוד - מחבלי חיזבאללה מסיירים בגבול 

גורמים ערביים טוענים כי חזבאללה עומדת מול דילמה - האם לפתוח במתקפה לעבר ישראל, מהלך שעשוי לאחד את העם סביב צה"ל, או  או לאפשר לציבור הישראלי לריב עד כלות, כך לפי הפרשן לענייני ערבים חזי סימנטוב. "נדמה שאיש באיראן או בארגוני הטרור לא דמיין לעצמו לפני שישה חודשים שיעמוד בדילמה כזאת", אמר הפרשן.

נזכיר כי בתחילת החודש, גלנט העביר מסר אסרטיבי יחסית לחיזבאללה: "אנחנו הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים", אמר שר הביטחון.