איראן על ההליך הרפואי של נתניהו: "המשבר עמוק יותר מהבעיה בלב"

משרד החוץ האיראני התייחס להשתלת קוצב הלב של נתניהו ולמצב החברתי בישראל בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית: "המשבר בלב הישות הציוני עמוק יותר מהמשבר בלבו של ראש ממשלתה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/07/23 13:49 ה באב התשפג

איראן על ההליך הרפואי של נתניהו: "המשבר עמוק יותר מהבעיה בלב"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הלילה (מוצאי שבת) הליך להשתלת קוצב לב בבית החולים "שיבא- תל השומר" והוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים למנוחה בביתו. בעוד בישראל עוקבים בדאגה אחר מצבו של ראש הממשלה, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, פרסם ציוץ בטוויטר בו הוא מתייחס להשתלת קוצב הלב של נתניהו ולמצב החברתי בישראל בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית. 

"בחדשות מדווח כי הרופאים השתמשו בקוצב לב לליבו של ראש ממשלת משטר הכיבוש הציוני, אבל ברור שהמשבר בלב המשטר הציוני עמוק יותר מהמשבר בלב ראש ממשלתו", כתב דובר משרד החוץ האיראני.

ראש המוסד לשעבר קורא לעצור את החקיקה: המחלוקת מסכנת את ישראל

נציין כי ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן פרסם הבוקר (א') טור ב"ידיעות אחרונות" בו הוא קורא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית לטובת הידברות ולהשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת. לדבריו, הוויכוח סביב הרפורמה המשפטית וגילויי סרבנות מסכנים את חוסנה הביטחוני־הלאומי של מדינת ישראל "בטווח הזמן המיידי".

יוסי כהן,

יוסי כהן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני מזהה עתה שהוויכוח והמחלוקת", כתב ראש המוסד לשעבר, "גם אם נכונים הם וצודקים שיתקיימו במחוזותינו, לוחכים את גלימת הביטחון באופן המסכן את חוסנה הביטחוני־הלאומי של מדינת ישראל בטווח הזמן המיידי. כמפקד במערכת הביטחון לאורך שנים, אני קורא לכל המשרתים את מדינת ישראל בארגוני הביטחון כולם, במילואים ובהתנדבות, לשמור את המחלוקת מחוץ לגבולות צה"ל וארגוני הביטחון באופן נחרץ. בשעה זו שבה האיום האיראני מרחף מעל ראשינו במספר חזיתות, עלינו לוודא שחוסנה הביטחוני של ישראל לא נפגע חס וחלילה".