"מצער": שגרירות ארצות הברית בביקורת חריפה על הממשלה

שגרירות ארה"ב פרסמה הודעה רשמית בה התייחסה לחוק צמצום עילת הסבירות. על אף שלא ננקטה עמדה קונקרטית ביחס לחוק עצמו, הובעה ביקורת חריפה על כך שנחקק ללא קונצנזוס רחב

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 24/07/23 19:42 ו באב התשפג

"מצער":  שגרירות ארצות הברית בביקורת חריפה על הממשלה
תום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שגרירות ארצות הברית, שלא פעם הביעה את הסתייגותה מהמהלכים שמקדמת ממשלת נתניהו, יצאה הערב (ב') בהודעה רשמית, בה ביקרה את העברת חוק צמצום עילת הסבירות. שגרירות ארה"ב נזהרה שלא לבקר את מהות החוק, אולם תקפה את הממשלה על העברתו בקונצנזוס צר, לטענתה, ובלי הסכמות רחבות.

"מצער שההצבעה היום התקיימה ברוב קלוש ככל האפשר"

"כידידה לכל החיים של ישראל, הנשיא ביידן הביע בפומבי ובפרטיות את עמדותיו לפיהן שינויים גדולים בדמוקרטיה שיהיו מתמשכים חייבים לקבל קונצנזוס רחב ככל האפשר", נכתב בהודעה שפורסמה. "מצער שההצבעה היום התקיימה ברוב קלוש ככל האפשר. אנו מבינים שהשיחות נמשכות וצפויות להימשך במהלך השבועות והחודשים הקרובים כדי לגבש פשרה רחבה יותר גם עם הכנסת בהפסקה".

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו

גלנט ולוין ונתניהו במליאה צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בהמשך ההודעה הוזכר הנשיא הרצוג, אשר חזר אתמול מביקורו בארצות הברית: "ארה"ב תמשיך לתמוך במאמצים של הנשיא הרצוג ומנהיגים ישראלים אחרים כאשר הם מבקשים לבנות קונצנזוס רחב יותר באמצעות דיאלוג פוליטי". 

חוק צמצום עילת הסבירות עבר ברוב של 64-0

בתום דיון סוער החלק הראשון של הרפורמה המשפטית, חוק צמצום עילת הסבירות אושר בקריאה שניה ושלישית והוא ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. זאת למרות מגעים ונסיונות לפשרה והסכמות ברגע האחרון. החוק אושר ברוב של 64-0 לאור ההחלטה של חברי האופוזיציה להחרים את ההצבעה האחרונה. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן צילום: Chris Kleponis