תיעוד מהכותל: הכומר התבקש להסתיר את הצלב - והאשים את הממשלה

דיילת העובדת במתחם הכותל המערבי, דרשה מכומר להסתיר את הצלב שעל גופו בטענה כי "זהו מקום יהודי". הכומר ניסה להסביר: "זו לא פרובוקציה, ככה אני לבוש" | הקרן למורשת הכותל התנצלה: "מצטערים על עגמת הנפש, כניסתו כמובן לא נמנעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 15:30 א באב התשפג | עודכן בתאריך 19/07/23 15:36

תיעוד מהכותל: הכומר התבקש להסתיר את הצלב - והאשים את הממשלה
כמרים בעיר העתיקה, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

תקרית חריגה נרשמה הבוקר (ד') בכותל המערבי, כאשר כומר גרמני שביקש להיכנס לרחבת הכותל, התבקש על ידי דיילת העובדת במקום להסתיר את הצלב שענד על בגדיו. במהלך האירוע נרשם בין השניים דין ודברים והכומר ניסה להסביר כי לא מדובר בפרובוקציה. בקרן למורשת הכותל התנצלו על המקרה.

כאמור, הכומר ניקודמוס שנבל, הגיע לביקור בכותל הערבי אך התבקש בידי הדיילת להסתיר את הצלב שלבש. הדיילת אמרה לכומר כי "זה לא מתאים למקום הזה, זה מקום יהודי ואתה צריך לכבד את המקום". הכומר השיב לדיילת ואמר: "זוהי לא פרובוקציה, זה הלבוש שלי ככומר קתולי, את רוצה שאני לא אתלבש לפי אמונתי". בהמשך, נכנס הכומר לרחבת הכותל.

העיר הזו משתנה יותר ויותר לרעה תחת הממשלה החדשה

הכומר עצמו, הגיב לדברים בעמוד הטוויטר שלו והאשים את הממשלה בהידרדרות היחסים בין הדתות. "למרבה הצער סוף לא כל כך נחמד של סיור נחמד בעיר העתיקה", "כואב לראות כיצד האקלים בעיר הנפלאה הזו משתנה יותר ויותר לרעה תחת הממשלה החדשה. ירושלים מספיק גדולה לכולם" כתב.

"כניסתו לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה"

בקרן למורשת הכותל המערבי התנצלו על המקרה והבהירו כי אין נהלים ותקנות בנושא זה ברחבת הכותל המערבי. "אנו מצטערים על עגמת הנפש שנגרמה" נכתב בתגובת הקרן, "הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. יודגש כי הדיילת ניגשה וביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות הצלב כדי למנוע אי נעימות כפי שאירע לאחרונה בעיר העתיקה, מתוך רצון לכבד את האורח ואת המקום. משסירב, כניסתו כמובן לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה" לשון תגובתם.