ניצל את חסינותו מהומה ברחבת הכותל המערבי בעקבות ספר תורה שנשא גלעד קריב

נשות הכותל הגיעו לכותל המערבי עם מנהיגים של התנועה הרפורמית מארצות הברית יחד עם חבר הכנסת גלעד קריב שנשא עמו ספר תורה | הקרן למורשת הכותל: "מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 09:58 א באדר התשפג

מהומה ברחבת הכותל המערבי בעקבות ספר תורה שנשא גלעד קריב
קריב בכותל, הבוקר | , צילום: Erik Marmor/Flash90

כבכול ראש חודש, אלימות ברחבת הכותל המערבי. נשות הכותל הגיעו הבוקר (ד') עם מנהיגים של התנועה הרפורמית מארצות הברית יחד עם חבר הכנסת גלעד קריב אשר ביקשו להפגין ברחבת הכותל המערבי נגד הממשלה. התנועה ניסתה להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל המערבי וסדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו מספר פעמים בבקשה לשמור על מנהג המקום כדי למנוע חיכוכים. גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם הספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה לרחבת הכותל ונוצרה מהומה. 

סערה ברחבה |

סערה ברחבה | צילום: Erik Marmor/Flash90

פגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי

בקרן למורשת הכותל המערבי אמרו הבוקר כי הם עומדים בפני אתגר מורכב מאוד. "אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי".

צילום: Erik Marmor/Flash90

"דפוס התנהלות קבוע של נהיגה באלימות כלפי נשות הכותל"

מנגד, בסביבת קריב נשמעה טענה לפיה מאבטחי הקרן למורשת הכותל תקפו והכו את היועץ של קריב, שאמר: "מדובר בדפוס התנהלות קבוע של נהיגה באלימות כלפי נשות הכותל וכל מי שבא לתמוך בתפילתן. בתפילת ראש חודש הזה, השתתפו כ-300 רבנים מצפון אמריקה, המנהיגים קהילות בהם חברים חצי מיליון יהודים, גם הכבוד שלהם נרמס היום, אך הם יחד איתנו, לא יחדלו מן המאבק לשוויון ולהבטחת ערכי של מדינת ישראל ברוח מגילת העצמאות."

מנכ"לית התנועה המסורתית רקפת גינסברג, מסרה: "ראוי לשבח את משטרת ישראל על שהיא שמצליחה לייצר חיץ הכרחי בעזרת ישראל, ומונעת הפרעת קיצונים במקום היחיד בכותל המוקצה לתפילה שוויונית. פורעים אלו מוכיחים שוב ושוב שלא נשות הכותל הן הבעיה, אלא כל קיום של תפילה שאינה אורתודוקסית חרדית בכל אזור שהוא בכותל. אבל אנחנו נמשיך ונזכיר שהכותל שייך לכולם ולכל עם ישראל באשר הוא".