זעם בישראל מההחלטה בשבדיה לשרוף ספר תנ"ך: "מעשה של שנאה"

בעקבות ההיתר לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, בישראל מגנים את שבדיה | נתניהו: "החלטה מבישה שפוגעת בקודש הקודשים שלנו", שר החוץ אלי כהן: "פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 13:38 כה בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 14/07/23 14:14

זעם בישראל מההחלטה בשבדיה לשרוף ספר תנ"ך: "מעשה של שנאה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת שריפת ספר התנ"ך בשבדיה: מפגינים בשבדיה צפויים לשרוף מחר (שבת) ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בבירה שטוקהולם במסגרת "יום חופש הביטוי" במדינה לאחר שקיבלו היתר מהמשטרה המקומית. בתוך כך, בישראל זועמים על ההחלטה וקוראים לרשויות בשבדיה למנוע את קיומו של האירוע.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו גינה בחריפות את ההחלטה של שבדיה. "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות".

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסטון

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסטון צילום: shutterstock

הרצוג: "הסתה בוטה ומעשה של שנאה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פרסם גינוי בו הוא מגדיר את האירוע "הסתה בוטה ומעשה של שנאה". "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש", כתב הרצוג, "כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ"ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי".

עוד הוסיף וכתב כי "השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

שריפת הקוראן בשבדיה

הרצוג: "גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם" . המחאות נגד שריפת הקוראן בשבדיה צילום: shutterstock

שר החוץ: "פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית"

גם שר החוץ, אלי כהן פרסם גינוי חריף להחלטה של שבדיה וקרא לרשויות למנוע את קיומו של האירוע. "שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. אני קורא לרשויות בשבדיה למנוע את האירוע הבזוי הזה ולא לאפשר שריפה של ספר תורה. הנחתי את שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ואת משרד החוץ לפעול בכל דרך על מנת למנוע את האירוע המביש הזה", כתב כהן.

צילום: סיוון שחור לע"מ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לשר כהן להחזיר לארץ את השגריר הישראלי כמחאה נגד ההחלטה השבדית. "הזדעזעתי לשמוע על כך שמשטרת שוודיה אישרה שריפת ספרי תנ"ך מול שגרירות ישראל במסווה של 'חופש הביטוי'. פגיעה בקדשי ישראל אינה חופש הביטוי. אלא אנטישמיות. אני קורא לחברי שר החוץ אלי כהן, להפעיל את כל כובד משקלו מול המשטר והממשל בשוודיה, שמתמודדת עם איסלאם קיצוני המאיים להשתלט על מדינתה ולמנוע את שריפת ספרי התנ"ך. במידה ולא יעתרו לבקשתו של שר החוץ יש לפעול להחזיר חזרה לישראל את השגריר".