הרב לאו לראש ממשלת שבדיה: "מדובר באנטישמיות ולא בחופש ביטוי"

בעקבות ההיתר לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פנה במכתב פומבי לראש ממשלת השבדי בו מבבקש ממנו למנוע את קיומו של האירוע: "כל פגיעה בקדשי ישראל אינה ביטוי לחופש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/23 12:31 כה בתמוז התשפג

הרב לאו לראש ממשלת שבדיה: "מדובר באנטישמיות ולא בחופש ביטוי"
הרב לאו, החלטה דרמטית, צילום: David Cohen/Flash90

סערת שריפת ספר התנ"ך בשבדיה: לאחר שקיבלו היתר מהמשטרה השבדית, מפגינים צפויים לשרוף מחר (שבת) ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם במסגרת "יום חופש הביטוי". בתוך כך, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פנה במכתב פומבי לראש ממשלת שבדיה, מר אולף קריסטרטון בו הוא מבקשממנו למנוע את קיומו של המעמד ומגדיר את האירוע כאנטישמי לכל דבר.

"הזדעזעתי לשמוע על כוונת מספר אזרחים תושבי שבדיה המתכננים להפגין מול שגרירות ישראל בשטוקהולם", פתח הרב לאו את מכתבו, "ההפגנה תכלול שריפת ספר תורה. הדבר היותר חמור הוא, על פי אותה ידיעה, שבמשטרת שבדיה אישרה דבר חמור ונורא זה, זאת כמובן במסווה של "חופש הביטוי".

"כל פגיעה בקדשי ישראל אינה ביטוי לחופש אלא לאנטישמיות"

הרב הוסיף וכתב כי "לפני מספר חודשים שרפו מפגינים בשבדיה את הקוראן לפני בנין שגרירות טורקיה, זה שלעצמו דבר מזעזע ומחייב את כולם למחות בכל תוקף ולגנות דבר זה. אבל עוולה זו לא מצדיקה עוולה נוספת, מעשה נבלה אחד לא מתיר מעשה נבלה נוסף".

צילום: shutterstock

 
בסיום המכתב מבקש הרב לאו מקריסטרטון למנוע את קיומו של האירוע. אני קורא לך לעמוד בכל תוקף שדבר זה לא יעשה. חופש הביטוי אינו מתיר לעשות כל דבר, וכל פגיעה בקדשי ישראל אינה ביטוי לחופש אלא לאנטישמיות. אני משוכנע שכל תושבי תבל מבינים את חומרת המעשים הללו ומוקיעים אותם".