הפרשן האמריקאי שמתנגד לנתניהו: "ארה"ב שוקלת את יחסיה עם ישראל"

במאמר דעה של תומאס פרידמן בניו יורק טיימס הוא מעריך כי בממשל בוושינגטון יבצעו בקרוב הערכת מצב לגבי היחסים עם ישראל, זאת בשל קידום הרפורמה המשפטית. חבר הכנסת הגיב: " מהעיתונאים האובססיבים ביותר בעולם"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 10:12 כג בתמוז התשפג

הפרשן האמריקאי שמתנגד לנתניהו: "ארה"ב שוקלת את יחסיה עם ישראל"
הבית הלבן, תומאס פרידמן צופה משבר, צילום: shutterstock

מאז נבחרה הממשלה בישראל, היחסים בין הממשל הישראלי לזה האמריקאי מתוחים. בעוד השיח המקצועי בין הצדדים נשמר לחלוטין, נמנע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מלהזמין את ראש הממשלה נתניהו באופן רשמי לבית הלבן. בטור דעה שמפרסם היום (ד') הפרשן היהודי תומאס פרידמן בעיתון "ניו יורק טיימס" הוא טוען כי בממשל האמריקאי יבצעו הערכה מחדש ליחסים עם ישראל, זאת בשל קידום הרפורמה המשפטית.

הטענה של פרידמן: "מערערת את הערכים המשותפים שלנו"

בכותרת הטור של פרידמן, מתנגד וותיק של ראש הממשלה נתניהו נכתב: "ארצות הברית החלה להעריך מחדש את יחסיה עם ממשלת נתניהו". בטור עצמו כותב פרידמן כי נתניהו מוכן להסתכן במלחמת אזרחים: "לא איכפת לו מפגיעה ביחסים עם ארצות הברית והוא מוכן להסתכן במלחמת אזרחים בתוך ישראל" כתב.

תומאס פרידמן, מרבה לבקר את נתניוה

תומאס פרידמן, מרבה לבקר את נתניוה צילום: CC BY-SA 2.0 Charles Haynes

עוד הוסיף פרידמן: "ממשל ביידן רואה את ממשלת הימין הקיצונית בישראל, המובלת על ידי בנימין נתניהו, כשהיא עוסקת בהתנהגות קיצונית חסרת תקים - תחת המעטה של רפורמה משפטית - שמערערת את הערכים המשותפים שלנו" כתב.

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו, יחסים מתוחים. צילום: Amos Ben Gershom/GPO

"מהעיתונאים האובססיבים ביותר בעולם"

חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד הגיב לטור וכתב: "תומאס פרידמן הוא מהעיתונאים האובססיבים ביותר בעולם כנגד נתניהו. לא פחות מבן כספית ורביב דרוקר. לא מהיום ולא מאתמול. הוא טוען כבר עשורים שנתניהו הורס את היחסים עם ארצות הברית, למרות שהיחסים המיוחדים של נתניהו עם ארצות הברית הביאו את שגרירות ארה"ב לירושלים ואת הסכמי אברהם".