המתיחות מול חיזבאללה וההסכם עם סעודיה: שליח ביידן נפגש עם נתניהו והנגבי

בצל המתיחות בין הממשל האמריקני לממשלת נתניהו, עמוס הוכשטיין - שליחו של ביידן - הגיע ארצה ונפגש עם ראש הממשלה וראש המל"ל לפגישה שעסקה במתיחות בגבול לבנון ובעדכון לגביי ההתקדמות עם הסכם הנורמליזציה הסעודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 16:20 כב בתמוז התשפג

המתיחות מול חיזבאללה וההסכם עם סעודיה: שליח ביידן נפגש עם נתניהו והנגבי
כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בצל המתיחות בין ישראל לבית הלבן, מאמצים מאחורי הקלעים למען המשך שיתוף הפעולה. לפי מספר פרסומים, עמוס הוכשטיין המשמש כשליחו המיוחד של הנשיא ביידן נפגש היום (ב') עם ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראש המטה לבטחון לאומי צחי הנגבי.

זה מה שעלה בפגישה

בפגישה המשולשת נידונו מאמצי התיווך של ארצות הברית בהרגעת המתיחות מול חיזבאללה. שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, נקרא להגיע ארצה במיוחד עבור הפגישה, ובישראל הגדירו את הנושאים שעלו בה כ"סוגיות איזוריות".

לוחמי חיזבאללה

לוחמי חיזבאללה. ארכיון | צילום: shutterstock

נזכיר כי הוכשטיין היה מעורב במספר סוגיות ביחסי החוץ של ישראל, בין היתר הסכם המים הטריטוריאליים מול לבנון - שמולה נרשמת מתיחות בנוגע לרג'ר ולהקמת האוהלים בהר דב.

האמירה החריגה של ביידן נגד ישראל: "אחת הממשלות הקיצוניות"

נזכיר כי נשיא ארצות הברית התראיין ביום ראשון האחרון ועורר סערה לאחר שהגדיר את ממשלתו של נתניהו "כקיצונית". "ממשלתו אחת הקיצוניות מאז ממשלת גולדה. סמוטריץ' ובן גביר חלק מהבעיה. לגבי הזמנת נתניהו לבית הלבן- ביבי מנסה לפתור קודם כל את הבעיות של הקואליציה", אמר וציין כי נשיא המדינה הרצוג הוזמן לביקור.

ביידן התייחס לביקורו בסעודיה וציין לטובה את הסכם התעופה עם ישראל אך הבהיר כי שתי המדינות רחוקות מלהגיע להסכם שלום "ישראל וסעודיה רחוקות מאוד מהסכם נורמליזציה שיכלול הסכם הגנה ותוכנית גרעין אזרחית מצידה של ארצות הברית", אמר הנשיא ביידן.