גינוי אמריקאי להחלטה שתאיץ את הבניה ביו"ש: "מוטרדים מאוד"

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הודעת גינוי בעקבות מתן אישורי בנייה לעוד אלפי יחידות ביו"ש, ועקב החלטת הממשלה להאיץ את תהליך מתן האישורים: "מוטרדת מאוד מהכרזה של ממשלת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 07:48 ל בסיון התשפג

גינוי אמריקאי להחלטה שתאיץ את הבניה ביו"ש: "מוטרדים מאוד"
אישור אלפי יחידות דיור ביו"ש, צילום: Sraya Diamant/Flash90

משרד החוץ האמריקאי יצא הלילה (ב') בגינוי חריף נגד ישראל, בעקבות החלטת הממשלה לקדם משמעותית את הבנייה ביהודה ושומרון. בהודעה ששיתף דובר משרד החוץ מתיו מילר, נכתב: "ארה"ב מוטרדת מאוד מהכרזה של ממשלת ישראל על תכניות לקדם למעלה מ-4,000 יחידות התנחלויות חדשות בגדה המערבית ומהשינויים במערכת התכנון שלה שעשויים לזרז את האישורים".

עוד נאמר כי מדובר בפעולה חד צדדית שמרחיקה את האפשרות לפתרון שתי המדינות, בו מצדדת ארה"ב: "כפי שהייתה המדיניות האמריקאית, וושינגטון מתנגדת לפעולות חד צדדיות כאלו שהופכות את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה, ומהוות מכשול לשלום".

הממשלה אישרה: אישורי בניה בתהליך מואץ

ההודעה מגיעה לאחר שאתמול פרסמה ועדת המשנה להתיישבות את מפרט תכניות הבניה ביו"ש, הכוללת 4,560 יחידות דיור חדשות, מתוכן, 1,332 יחידות יאושרו באופן סופי ועוד 3,238 יחידות יקודמו משמעותית.

תהליך מתן האישורים צפוי להיות המהיר ביותר מזה 25 שנה, לאחר שהממשלה אישרה אתמול תיקון להחלטת ממשלה שיאפשר לקצר את תהליך מתן אישורי הבניה משישה שלבים, לשניים בלבד, וכן  להעביר את סמכויות ההחלטה משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

סמוטריץ': "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת"

"תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש", צייץ אמש שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.  "אני מודה לרה"מ ולשר הביטחון על השת"פ ולמינהלת ההתיישבות ולשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".