ארה"ב לישראל: "רק שיפור חייהם של הפלשתינים יסייע לנורמליזציה"

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, נפגש עם השר רון דרמר ועם צחי הנגבי והדגיש כי כי על ישראל לבצע צעדים לשיפור חייהם של הפלשתינים ביהודה ושומרון בטענה כי מהלך זה יקדם את תהליך הנורמליזציה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/06/23 08:28 יג בסיון התשפג

ארה"ב לישראל: "רק שיפור חייהם של הפלשתינים יסייע לנורמליזציה"
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, נפגש אתמול (ה') עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר ועם ראש המל"ל, צחי הנגבי בבית הלבן. השלושה דנו במגוון רחב של נושאים ביטחוניים שבראשם האיומים של איראן ושלוחותיה במזרח התיכון. בסיום השיחה, הדגיש סאליבן כי על ישראל לבצע צעדים לשיפור חייהם של הפלשתינים בטענה כי מהלך זה יקדם את תהליך הנורמליזציה עם מדינות נוספות במזרח התיכון.

"היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן הדגיש את הצורך לבצע צעדים נוספים כדי לשפר את חיי הפלשתינים, דבר שהינו קריטי למימוש החזון של אזור משגשג, שלו ומשולב יותר", כך נמסר בהודעת הבית הלבן לאחר הפגישה עם דרמר והנגבי.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארה"ב נגד הישיבה בחומש: "סותר את ההתחייבויות של הממשלה"

נזכיר כי בתחילת  השבוע, תלמידי ישיבת חומש הקימו במבצע חשאי את הישיבה במקומה הקבוע על אדמות המדינה על פי הנחייתו של שר הביטחון, יואב גלנט ושל אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס. בעקבות כך, משרד החוץ האמריקני פרסם הערב הודעה נגד הבנייה בחומש וטען כי הממשלה הנוכחית הפרה את הבטחתה לא לבנות במקום.

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"מוטרדים מההחלטה של ישראל לאפשר הקמת נוכחות קבועה חומש, דבר שסותר את ההתחייבויות ראש הממשלה לשעבר שרון לנשיא ג'ורג' בוש וסותר את התחייבויות הממשלה הנוכחית בישראל לממשל ביידן", נכתב בהודעה של משרד החוץ האמריקני.