מבצע מגן וחץ

המסר של האמריקאים לישראל: "להפחית את המתיחות"

עוזרו לענייני ביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, שוחח עם צחי הנגבי כדי לדון במבצע בעזה | בשיחה הביע תמיכתו בישראל אך הדגיש את הצורך להפחית את המתיחות ולמנוע אובדן חיים נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 08:49 כ באייר התשפג

המסר של האמריקאים לישראל: "להפחית את המתיחות"
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

במהלך הלילה שבין שני לשלישי הודיע צה"ל כי יצא למבצע "מגן וחץ" בעזה, שבתחילתו חיסל שלושה בכירים מהג'יהאד האסלאמי. יממה וחצי לאחר החיסולים, החלו מטחים כבדים לעבר יישובי גוש דן והדרום ובתגובה צה"ל תקף ברצועה. עוזרו לענייני ביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, שוחח עם היועץ הישראלי לביטחון לאומי, צחי הנגבי אמש (ד') כדי לדון בסכסוך המתמשך בעזה.

סאליבן אישר מחדש את תמיכתו של הממשל בביטחון ישראל, כמו גם את זכותה להגן על אנשיה מפני התקפות רקטות חסרות הבחנה. סאליבן גם ציין את המאמצים האזוריים המתמשכים לתיווך בהפסקת אש, והדגיש את הצורך להפחית את המתיחות ולמנוע אובדן חיים נוסף.

צחי הנגבי, "היחסים הדוקים"

צחי הנגבי, "היחסים הדוקים" צילום: Hillel Maeir/Flash90

"יש פה ילד בחוץ - חדל": צה"ל עצר תקיפה לאחר שזיהה בלתי מעורבים

כאמור, במסגרת מבצע "מגן וחץ"מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. במהלך תקיפת מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ביממה האחרונה על ידי כלי טיס של צה"ל, זוהו שני ילדים בלתי מעורבים בטווח התקיפה. בעקבות הזיהוי, המטוס חדל את התקיפה.

4 הרוגים בלתי מעורבים, בהם ילדה בת 10, נהרגו בעקבות ירי כושל של ארגון הג'יהאד 

מתחילת מבצע "מגן וחץ" זוהו 108 שיגורים כושלים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. באחד המקרים נהרגו ראמי שאדי חמדאן, בן 16 ואחמד מוחמד אל שבאכי, בן 51 מבית חאנון, כתוצאה משיגור כושל שנעשה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי.

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

בנוסף, נהרגו לין בלאל עבד אלסלאם לוח, בת 10 ויזן ג'ודה עליאן, בן 16 כתוצאה מירי כושל שנעשה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעיר עזה.ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני יורה ללא הבחנה לעבר העורף הישראלי, מסכן ופוגע בתושבי הרצועה כאשר כ-25% מהשיגורים שביצע היום נפלו בשטח הרצועה.