הרצוג מבקר במדינה המוסלמית: בוודאי נדון באיראן

הנשיא הרצוג יצא לביקור מדיני באזרבייג'ן, שם יפגוש את נשיא המדינה ואת הקהילה היהודית במקום: "זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 08:42 י בסיון התשפג

הרצוג מבקר במדינה המוסלמית: בוודאי נדון באיראן
הנשיא הרצוג המריא לאזרבייג'ן, צילום: קרדיט צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו הבוקר, לביקור ממלכתי בבאקו, אזרבייג'ן בהזמנת נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב. מטרת הביקור באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן, היא לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות: " איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך".

נשיא המדינה טרם ההמראה: "אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג'ן היא שכנתה של איראן. איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך". עוד אמר, "אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק ניתן. לאחרונה אזרבייג'ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה".

הנשיא הרצוג המריא לאזרבייג

הנשיא הרצוג המריא לאזרבייג'ן צילום: חיים צח/ לע"מ

"אני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית"

הנשיא הזכיר את שיחות ההידברות שיתקיימו במקביל לביקורו בבית הנשיא, והעביר מסר: ב"אני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית, שהיא בסופו של דבר, טובת מדינת ישראל"

את ביקורו, שימשך יומיים, יפתח הרצוג בפגישה גן נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ורעייתו, סגנית הנשיא מהריבן אלייבה, במהלך הביקור יישא הנשיא הרצוג דברים לרגל 75 שנים לישראל, וישא הצהרה משותפת עם נשיא אזרבייג'ן. ביום רביעי יפגוש הרצוג את הקהילה היהודית במקום.