על גבול איראן: הנשיא הרצוג יטוס לביקור במדינה המוסלמית

בבית נשיא הודיעו כי הנשיא ורעייתו יטוסו בסוף השבוע לביקור ממלכתי באזרבייג'ן, הגובלת באיראן. הרצוג יפגש עם הנשיא אילהם אלייב, לביקור לביקור הנשיא יתלווה שר הבריאות והפנים ח"כ משה ארבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 16:13 ח בסיון התשפג

על גבול איראן: הנשיא הרצוג יטוס לביקור במדינה המוסלמית
הרצוג, ביקור במדינה המוסלמית, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

על גבול איראן: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, ימריאו בסוף השבוע לביקור ממלכתי באזרבייג'ן. ביקורו של הרצוג במדינה המוסלמית הגובלת באיראן, מגיע לאחר הזמנתו של הנשיא האזרי אילהם אלייב השניים ידונו על חיזוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות. בנוסף, ישתתף הרצוג באירוע מיוחד לציון 75 שנים לעצמאות ישראל. הביקור יערך ב-30-31 במאי.

יתקבל על ידי 30 ילדים מביה"ס חב"ד

מטרת הביקור באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן, היא לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות. עם נחיתתו, יתקבל הנשיא בשדה התעופה על שטיח אדום על ידי 30 ילדים מביה"ס חב"ד שבבאקו שינופפו בדגלי ישראל ואזרבייג'ן.

אזרבייג

אזרבייג'ן, גובלת באיראן צילום: shutterstock

בפתח הביקור יתקבלו נשיא המדינה ורעייתו בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר הכבוד בארמון הנשיאותי "זגלובה", שבבירה באקו, על ידי נשיא אזרבייג׳ן אילהם אלייב. לאחר מכן יקיימו הנשיאים פגישה מדינית ובהמשך יתארחו הנשיא ורעייתו בארוחת צהריים ממלכתית באירוח נשיא אזרבייג'ן ורעייתו. במהלך הביקור, ישתתפו הנשיא ורעייתו באירוע חגיגי שייערך לכבוד 75 שנה לעצמאות מדינת ישראל ויפגשו עם חברי הקהילה היהודית שבאזרבייג'ן, ומשם יעשו את דרכם חזרה לישראל.

השר ארבל יצטרף לביקור

לביקור הנשיא יתלווה שר הבריאות והפנים ח"כ משה ארבל. השר ארבל יקיים פגישת עבודה עם מקבילו האזרי ד"ר טימור מוסייב, בה ידונו השרים על העמקת שיתוף הפעולה בעולמות הבריאות בדגש על הכשרות רופאים, הערכות לחירום ובריאות דיגיטלית. במהלך הביקור יתקיים טקס חתימה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבריאות בין מדינת ישראל לאזרבייג׳ן.