הכי קרוב לאיראן: שגרירות ישראלית תיחנך במדינה המוסלמית

שר החוץ אלי כהן, שמבקר באזרבייג'ן, יגיע הערב גם לטורקמניסטן, שם יחנוך מבנה קבע לשגרירות הישראלית במדינה, במרחק של 20 קילומטרים מהגבול עם איראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 08:19 כח בניסן התשפג

הכי קרוב לאיראן: שגרירות ישראלית תיחנך במדינה המוסלמית
צילום: סיוון שחור לע"מ

שר החוץ אלי כהן, שמבקר באזרבייג'ן, יגיע הערב (ד') גם לטורקמניסטן, שם יחנוך מבנה קבע לשגרירות הישראלית במדינה, במרחק של 20 קילומטרים בלבד מהגבול עם איראן. בהמשך הביקור השר כהן צפוי להיפגש עם נשיא טורקמניסטן, סרדאר ברדימוחמדוב, עם שרי החוץ והחקלאות של המדינה.

צילום: shutterstock

"מיקומה האסטרטגי הופך את הקשר בינינו לבעל חשיבות רבה ופוטנציאל גדול"

כאמור, שר החוץ אלי כהן יוצא אתמול לביקור מדיני באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן.  "מיקומה האסטרטגי הופך את הקשר בינינו לבעל חשיבות רבה ופוטנציאל גדול. אני יוצא היום לביקור מדיני חשוב על מנת להמשיך לבנות, יחד עם ידידינו הטובים בבאקו, חזית אחידה ותקיפה מול האתגרים המשותפים לנו והעמקת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, הביטחון האנרגיה והחדשנות. המשלחת הכלכלית של חברות ישראליות חשובות שאנו מובילים היום היא עוד מימד לשיפור היחסים הטובים והגדלת הסחר בין ישראל לאזרבייג'ן" מסר כהן עם המראתו למדינה המוסלמית.

כהן עם שר הכלכלה של אזרבייג

כהן עם שר הכלכלה של אזרבייג'ן צילום: שלומי אמסלם

נשיא איראן מאיים: "כל טעות שישראל תעשה תוביל להשמדת חיפה ותל אביב"

נזכיר כי במהלך "יום הצבא" האיראני שצויין אתמול באיראן, נשיא הרפובליקה האסלאמית ,איברהים ראיסי איים היום (ג') על מדינת ישראל. "כל טעות שישראל תעשה תוביל להשמדת חיפה ותל אביב. המסר הזה הגיע אליהם ללא ספק", אמר הנשיא האיראני. 

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה צילום: shutterstock

עוד הוסיף ואמר כי "אויבי איראן, שבראשם ישראל, צריכים לדעת שכל פעולה שינקטו נגדנו תיענה בתגובה מוחצת. על הכוחות הזרים שפועלים באזור, ובמיוחד צבא ארצות הברית, לעזוב כמה שיותר מהר".