"שֶׁנָּתַן מִכְּבוֹדוֹ": כל הפרטים החשובים לקראת השבעת המלך צ'ארלס

במהלך השבת יושבע המלך צ'ארלס באופן רשמי כמלך בריטניה. לוחות הזמנים, הטקסים והתלבושות, כל מה שצריך לדעת לקראת אירוע של פעם בדור | וגם: דבריו של הרב הראשי לבריטניה לקראת ההשבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/23 15:12 יד באייר התשפג

"שֶׁנָּתַן מִכְּבוֹדוֹ": כל הפרטים החשובים לקראת השבעת המלך צ'ארלס
המלך צ'ארלס, המלך ה-40 של אנגליה, צילום: shutterstock

הכתרת מלך אנגליה: מיליוני בריטים באנגליה ועוד מיליונים רבים בעולם, מחכים בקוצר רוח לטקס הרשמי מחר (ש') שיכתיר את המלך צ'ארלס למלך אנגליה. עבור האנגלים, יכהן צ'ארלס, כמלך ה-40 וההכנות לטקס בשיאן. הטקס עצמו יחל בנסיעה של המלך ורעייתו קמילה מארמון בקינגהאם למנזר ווסטמינסטר שם ייערך לו טקס ההכתרה. בהמשך, יסעו שוב המלך ורעייתו לעבר הארמון כשהרחובות מצדדיו צפויים להיות מלאים המוני בני אדם.

הנסיך וויליאם יכרע ברך ויישבע אמונים

לאחר שמנחה הטקס יכתיר את צ'ארלס למלך באופן רשמי יכריזו הנוכחים "אלוהים נצור את המלך צ'ארלס", בהמשך יעבור המלך מכיסא ההכתרה לכיסא המלוכה כאשר כחלק מטקס מסורתי המלך לא יתיישב בעצמו על בכיסא, אלא בידי הארכיבישופים במקום. בהמשך יהיה זה הנסיך וויליאם שיכרע ברך ויישבע אמונים. בנו השני של המלך, הארי, שנושל מבית המלוכה הבריטי, לא יישבע אמונים. 

וויליאם, הארי וקייט

וויליאם, הארי וקייט, רק אחד יישבע אמונים צילום: shutterstock

"אני בטוח שהיהודים במדינה ייצאו לרחובות"

הרב הראשי לבריטניה, הרב אפרים מירוויס, ישתתף בטקס כנציג היהודים בממלכה, הרב מירוויס אמר לקראת הטקס כי "בניגוד לטקס ההכתרה שהתקיים בשנת 1189 למלך ריצ'ארד הראשון, ובו נאסר על השתתפות יהודים, השנה התברכנו במלך שמכבד את כל הדתות, ואני בטוח שהיהודים במדינה ייצאו לרחובות ויכבדו אותו בנוכחותם, אף שהאירוע מתקיים בשבת ולא יתאפשר לנו לצפות בו בטלוויזיה".