הרצוג ישתתף בהכתרת המלך הבריטי - כך יימנע מחילול שבת

נשיא המדינה ישתתף בטקס ההכתרה של המלך צ'ארלס בבריטניה ועל אף שהאירוע מתקיים בשבת - לאחר התייעצות עם רבנים, מצא הרצוג פתרונות שיאפשרו לו לשמור על קדושת השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 12:45 יא באייר התשפג

הרצוג ישתתף בהכתרת המלך הבריטי - כך יימנע מחילול שבת
הרצוג, בלוויית המלכה אליזבת, צילום: קובי גדעון/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ימריאו ביום חמישי, י"ג באייר, לאנגליה כדי  לייצג את מדינת ישראל בהכתרת מלך בריטניה, המלך צ'ארלס השלישי, לצד מנהיגי מדינות מכל רחבי תבל. הטקס עתיד להתקיים ביום שבת והרצוג התייעץ עם רבנים כיצד להשתתף ולהימנע מחילול שבת.

ביום שישי בשעה 16:00 (שעון אנגליה), ישתתף הנשיא בקבלת פנים שיקיים המלך צ'ארלס השלישי בארמון בקינגהאם לכבודם של ראשי המדינות, מלכים, נשיאים, ראשי ממשלה ומשפחות המלוכה שיגיעו מכל העולם לכבוד ההכתרה. למחרת, יום שבת, בשעה 10:00 (שעון אנגליה) ישתתפו הנשיא ורעייתו בטקס ההכתרה הרשמי של צ'ארלס השלישי בכנסיית וסטמינסטר, לצד מנהיגי העולם.

המלך צ

המלך צ'ארלס צילום: shutterstock

הנשיא התייעץ עם הרבנים הראשיים ורבה של בריטניה: כך ישתתף בלי לחלל שבת

הנשיא, שכידוע מקפיד על תפילות ומניח תפילין כל בוקר, התייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל ועם רבה של בריטניה כיצד להשתתף בטקס ולהימנע מחילול שבת. בעקבות ההתייעצויות הוחלט שכדי להקפיד על קדושת השבת, יצעדו הנשיא ורעייתו לטקס ההכתרה ממעונם הסמוך לכנסיית וסטמינסטר, ולא ישתמשו ברכב. הנשיא יפעל בכל הקשור לכבוד השבת בתיאום עם הרב הראשי של יהדות בריטניה הרב אפרים מירוויס, המשתתף אף הוא בטקס ההכתרה ואף יישא בו תפילה מיוחדת.