דובר הבית הלבן מעריך: נתניהו יוזמן לביקור בקרוב בארה"ב

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי הוא מעריך שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון בזמן הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 21:12 י באייר התשפג

דובר הבית הלבן מעריך: נתניהו יוזמן לביקור בקרוב בארה"ב
נתניהו וביידן ב2016, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר היום (ב') בתדרוך לכתבים כי הוא מעריך כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון. קודם לכן, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקראתי, אמר בכנסת כי אם הנשיא ביידן לא יזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן, הוא יזמין אותו לקונגרס. 

"ישראל צריכה להבין שהמצב לא טוב"

נזכיר כי בעקבות החלטתו של נתניהו להשהות את החקיקה בחודש שעבר, הנשיא ביידן החליט באופן חריג להתייחס למחלוקות הפנימיות בישראל, ובסוף הדברים שאמר בתדרוך כתבים הודיע: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב". 

"כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג", אמר ביידן לכתבים. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו ירד מזה. די הבהרתי את זה". בדבריו אמר כי הוא "מקווה שהפוליטיקאים בישראל יוכלו להשיג פשרה על הרפורמה המשפטית". לאחר שנחת בבית הלבן, ביידן שב והתייחס לנושא, ואמר: "אני מקווה שנתניהו ייסוג מזה, ישראל צריכה להבין שהמצב לא טוב".

"ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים"

דקות לפני השעה אחת בלילה, ראש הממשלה הגיב ברשתות החברתיות לדבריו של ביידן. "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחויבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארצות הברית היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו. הממשלה בראשותי מחויבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".