נתניהו למקארתי: "נחושים להגיע להסכמות רחבות ברפורמה המשפטית"

מליאת הכנסת נפתחה בישיבה מיוחדת לכבוד יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי | נתניהו: "ההפגנות הן עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו. מאמין שעם רצון טוב ונכונות אמיתית של שני הצדדים אפשר להגיע להסכמות אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 16:20 י באייר התשפג

נתניהו למקארתי: "נחושים להגיע להסכמות רחבות ברפורמה המשפטית"
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

לאחר חודש של פגרה, אתמול (א') נפתח כנס הקיץ של הכנסת, שיגיע אל סופו בעוד כשלושה חודשים בתאריך 30 ביולי. המושב הבא יפתח ב-15 באוקטובר 2023. בתוך כך, מליאת הכנסת התכנסה היום  לישיבה מיוחדת בנוכחותו של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי.

נתניהו: "נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס בנאום בפתיחת כנס הקיץ  החגיגי של הכנסת לרפורמה המשפטית. "אנחנו נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית שעומדת בלב המחלוקת הציבורית בישראל", אמר נתניהו.

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה ציין כי ההפגנות הן עדות לכך שישראל נשארה מדינה דמוקרטית. "רוב אזרחי ישראל מבינים שנדרשים שינויים במערכת המשפט, בכך תמך גם רוב של 64 מנדטים שהצביעו בעד ממשלה בראשותי. ראינו את התמיכה בהפגנה הגדולה ביום חמישי ומנגד גם את ההפגנות החוזרות ונשנות בצד השני. זאת עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו. מאמין שעם רצון טוב ונכונות אמיתית של שני הצדדים, אפשר להגיע להסכמות אלה", אמר נתניהו.

הפגנת הימין

הפגנת הימין צילום: Erik Marmor/Flash90

נתניהו התייחס גם למתיחות הביטחונית, בין היתר לאיום האיראני. "אנחנו רואים נכוחה את האיום הנשקף מן המשטר הקנאי באיראן, שמאיים לא רק על ישראל, אלא גם על ארה"ב ועל העולם החופשי כולו. הצורך לבלום את התחמשותה הגרעינית של איראן ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של ישראל במהלך כנס הקיץ של הכנסת, וכמוהו גם המאבק הנחוש שלנו בגרורותיה של איראן באזורנו, לא ניתן לאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור – לא בסוריה, לא בלבנון, לא בעזה ולא ביהודה ושומרון. לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבולותינו, ונעשה הכל למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".