שר החוץ שוחח עם בלינקן: "ישראל היא דמוקרטיה חזקה"

בצל הסערה והאמירות השנויות במחלוקות - אלי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי: "ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה ויציבות. שבועות ארוכים של הפגנות מוכיחים כי בישראל יש חופש דעה, חופש מחאה וחופש עיתונות" | בין היתר הם שוחחו גם על הרחבת הסכמי אברהם ופטור הוויזות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 07:57 ט בניסן התשפג

שר החוץ שוחח עם בלינקן: "ישראל היא דמוקרטיה חזקה"
כהן ובלינקן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ אלי כהן שוחח בליל אמש (ה') עם עמיתו, מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן. השניים דנו בתפקידה החשוב של ארצות הברית בהרחבת הסכמי אברהם. כמו כן, השרים דיברו על הדיאלוג המתקיים בישראל במטרה להגיע להסכמה בנושא הרפורמה המשפטית.

כהן: קיים ערוץ פתוח לשיח ביני לבין מזכיר המדינה

הנושא העיקרי היה דיון בהסכמי אברהם והרחבתם: "הרחבת מעגל מדינות השלום הוא אינטרס משותף לישראל ולארה"ב", אמר כהן אחרי הפגישה. "שוחחתי עם מזכיר המדינה בלינקן על פעילות משותפת לקידום נורמליזציה עם מדינות ערביות ומוסלמיות ועל הרחבת הסכמי אברהם. היחסים עם ארה"ב הם מעמודי התווך של מדיניות החוץ הישראלית. נפעל בכל דרך לחזק את השיח עם ידידתנו הגדולה ואני שמח שקיים ערוץ פתוח לשיח ביני לבין מזכיר המדינה בלינקן".

בלינקן עם כהן היום

בלינקן עם כהן | צילום: סיון שחור, לע"מ

בנוסף נידונו בפגישה גם פטור הוויזות, הרפורמה המשפטית וחודש הרמדאן: "נמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל בדרך לביטול הצורך בוויזה לארה"ב. ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה ויציבות. שבועות ארוכים של הפגנות מוכיחים כי בישראל יש חופש דעה, חופש מחאה וחופש עיתונות. שוחחתי עם ידידי, מזכיר המדינה בלינקן על סוגיות ביטחון אזורי ועל חשיבות השמירה על הרגיעה במהלך חודש הראמדן. הבעתי הערכתי על תפקידה החשוב של ארה"ב כגורם מייצב במזרח התיכון בתקופה זו. ישראל עושה מאמץ רב לשמור על השקט ואנחנו מחוייבים לסטטוס קוו ולחופש הפולחן בירושלים".

"ישראל וארה"ב ימשיכו לעבוד ביחד"

שר החוץ הישראלי סיכם: "ישראל וארה"ב ימשיכו לעבוד ביחד להרחבת מעגל השלום למדינות ערביות ומוסלמיות נוספות. ישראל העבירה את החקיקה הדרושה לביטול הויזה לארצות הברית. ישראל היא דמוקרטיה חזקה והמחאה הוכיחה זאת".