אחרי שפוטר לאלתר -אסף זמיר מגיב בעקיצה לאלי כהן

כמעט שבוע אחרי שאסף זמיר הודיע על התפטרותו, אלי כהן חשף כי זמיר לא התפטר רשמית ולפיכך החליט לפטרו בעצמו: "דיפלומט שתופס צד פוליטי לא יכול לייצג את מדינת ישראל" | זמיר הגיב: "אני כבר בארץ. מה נסגר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 16:41 ח בניסן התשפג

אחרי שפוטר לאלתר -אסף זמיר מגיב בעקיצה לאלי כהן
אסף זמיר, צילום: Miriam Alster/Flash90

שר החוץ אלי כהן שיתף היום (ה') ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו חשף כי למרות שקונסול ישראל הכללי בניו יורק, אסף זמיר, הודיע השבוע על התפטרותו מתפקידו, הוא לא התפטר רשמית. בעקבות כך קיבל השר החלטה לפטר אותו בעצמו לאלתר.

"לא יכול לייצג את מדינת ישראל"

"אסף זמיר הודיע בטוויטר על התפטרותו, אך רצה להמשיך בתפקיד לזמן לא מוגדר. החלטתי לפטר אותו באופן מיידי". כך כתב השר אלי כהן, הסיבה לכך היא, "דיפלומט שתופס צד פוליטי לא יכול לייצג את מדינת ישראל אפילו לא יום אחד". 

"אני כבר בארץ. מה נסגר?"

זמיר שהופתע מהציוץ, מיהר להגיב לדברי השר, ושיתף תמונת סלפי עדכנית של וצייץ: "אלי, אני כבר בארץ. מה נסגר?". זאת למרות שבחשבון הטוויטר שלו, זמיר עדיין מגדיר את עצמו כ "קונסול הישראלי הכללי של ניו יורק".

העקבות פיטורי גלנט - החליט זמיר להתפטר

נזכיר כי בעקבות פיטוריו של שר הביטחון, יואב גלנט, על ידי ראש הממשלה. קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר, שמתגורר בעיר הגדולה יחד עם אישתו, השחקנית מאיה ורטהיימר ובתם אסיה, החליט להתפטר מתפקידו. "אני מתפטר", הודיע זמיר בעמוד הטוויטר שלו.

ההחלטה על התפטרותו הגיעה גם על רקע זימון שקיבל הקונסול לשיחת בירור במשרד החוץ, לאחר שבאירוע בו נכחו מאות תורמים, דיבר זמיר על כך שלא תמיד הוא מזדהה עם הדברים אותם הוא מחויב להגיד, ואמר כי "לפעמים זה קל יותר ולפעמים זה קשה יותר. אבל זה כבר לא המצב בשבועות האחרונים. אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע".