מלחמה באירופה

אלי כהן נועד עם נשיא אוקראינה זלנסקי: ישראל תשקיע עשרות מיליונים

שר החוץ אלי כהן, ממשיך את ביקורו באוקראינה ונפגש עם נשיא אוקראינה. זו פעם ראשונה ששר ישראלי נפגש עם זלנסקי מאז פתיחת המלחמה באוקראינה | ברוסיה זועמים: "מבקר בעיר הבירה של מדינה נאצית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 19:24 כה בשבט התשפג

אלי כהן נועד עם נשיא אוקראינה זלנסקי: ישראל תשקיע עשרות מיליונים
שר החוץ כהן ונשיא אוקראינה זלנסקי,, פגישה אשונה, צילום: יוסי פונס, לע"מ

מפגש ראשון מאז פתיחת המלחמה: שר החוץ אלי כהן, ערך היום (ה') ביקור מדיני באוקראינה ולאחר שנועד עם שר החוץ וערך ביקור בעיירה בוצ'ה ובאתר באבי יאר, נועד כהן גם עם הנשיא זלנסקי. המפגש עם זלנסקי, הוא מפגש ראשון של שר ישראלי עם נשיא אוקראינה מאז פרוץ המלחמה.

צילום: יוסי פונס, לע"מ

פגישה ראשונה עם הנשיא האוקראיני

פגישתם של השניים, התארכה מעבר לשעה שהוקצתה לה ובמהלכה, הביע שר החוץ תמיכה באוקראינה. "הביקור הזה חשוב ורגשי", אמר כהן בפגישתו עם שר החוץ מוקדם יותר, "ישראל תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה ותתמוך ביוזמת השלום של המדינה שתוצג באו"ם בשבוע הבא".

כהן וזלנסקי

כהן וזלנסקי צילום: יוסי פונס, לע"מ

אזעקות בזמן ביקורו של השר כהן באוקראינה

השניים דנו גם בעזרה הישראלית למאמצי השיקום במדינה ושר החוץ הודיע כי ישראל תשקיע 200 מיליון דולר בבניית תשתית רפואית במדינה וכן תעזור במערכות התרעה, כך דווח ב"חדשות 12". השר כהן, הגיע לאוקראינה ברכבת מאובטחת וגם בזמן ביקורו בעיר נמשכו כל העת מתקפות רוסיות. לאחר פגישתו עם שר החוץ האוקראיני, נרשמו מספר רגעי אימה במשלחת הישראלית, כאשר ההזעקות בבירה האוקראינית הופעלו בעקבות עוד מתקפת טילים.