נתניהו נועד עם בלינקן: "ישראל תישאר דמוקרטיה חזקה"

מזכיר המדינה האמריקאי נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובמסיבת העיתונאים אמר על הרפורמה המשפטית: "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות" | נתניהו השיב: "ישראל תישאר דמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 18:10 ח בשבט התשפג

נתניהו נועד עם בלינקן: "ישראל תישאר דמוקרטיה חזקה"
נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

פגישת נתניהו - בלינקן: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נחת מוקדם יותר בישראל לקראת פגישותיו עם בכירי הממשל הישראלי וראש הממשלה נתניהו. בלינקן מבקר בישראל כחלק ממסעו למזרח התיכון במהלכו יבקר גם ברשות הפלשתינית ומצרים. ביקורו של בלינקן מגיע על רקע ביקורו הצפוי של נתניהו בארצות הברית בחודש הבא. 

צפו בדברים של נתניהו ובלינקן:

התייחס לרפורמה במערכת המשפט

בלינקן התייחס גם לנושאים מדיניים ואמר: "המטרה שלנו להביא לשוויון בין האזרחים הישראלים והפלסטינים, ששניהם יהנו מחירויות זהות", עוד הוא הוסיף: "כל דבר שמרחיק אותנו מפתרון שתי מדינות מזיק לביטחונה של ישראל לטווח הארוך. בלינקן התייחס גם לרפורמה במערכת המשפט ואמר: "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן יאומצו ויחזיקו מעמד".

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים כי "ישראל תמשיך להישאר דמוקרטיה משגשגת. כל אזרחי ישראל יודעים שארה"ב מסייעת במהלך המשבר כל הזמן, ועושה זאת שוב. הידידות הטובה הזו בנינו תימשך. הביקור שלך מגיע בזמן חשוב, הפנים של העולם הוא לאיראן, למשטר הברברי שמאיים בנשק גרעיני ומסכן את האזור כולו. אנחנו נעשה הכול ונשתמש בכל הכוח כדי למנוע ממנה להשתמש בנשק הזה. אנחנו עובדים יחד, ישראל וארה"ב, כדי לטפל היטב בסכנה הזו"

צפו בקבלת הפנים לבלינקן בנתב"ג:

בלינקן ונתניהו

בלינקן ונתניהו צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בלינקן נחת בישראל וציטט פסוק על הר הבית

את בלינקן קיבל בנתב"ג שר החוץ אלי כהן והשניים נשאו דברים. בלינקן ציטט בנאומו את הפסוק: "וַאֲנִי בְּרב חַסְדְּךָ אָבא בֵיתֶךָ אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ בְּיִרְאָתֶךָ, ה' אָהַבְתִּי מְעון בֵּיתֶךָ". בלינקן הוסיף וגינה שוב את הפיגוע הקשה בליל שבת ואמר כי פיגוע כמו שהיה הוא מתועב במיוחד.

גינה את הפיגוע הקשה: "טרור זה תמיד פשע מתועב"

בלינקן בתבטא גם בנושא הפיגוע הקשה ביום שישי ואמר: "לקחת חיים חפים מפשע בפעולת טרור זה תמיד פשע מתועב, אבל לכוון אנשים מחוץ למקום הפולחן שלהם זה מזעזע במיוחד. לכל אמונה בית התפילה מקודש. זה מקום של התאחדות, של יראה, וכפי שמא טובו מזכיר לנו, של אהבה. אז המתקפה של יום שישי הייתה יותר מתקפה על יחידים".

בלינקן עם כהן היום

בלינקן עם כהן היום צילום: סיון שחור, לע"מ

"באחריות כולם לנקוט בצעדים להרגעת המתחים במקום להצית אותם" אמר בלינקן, "לעבוד לקראת יום שבו אנשים כבר לא מרגישים פחד בקהילות שלהם, בבתיהם, במקומות הפולחן שלהם. זו הדרך היחידה לעצור את גל האלימות הגואה שגבה יותר מדי חיים - יותר מדי ישראלים, יותר מדי פלסטינים. אני אבהיר את זה לאורך כל התקופה שלי בישראל ובגדה המערבית עם כל מי שאני פוגש".