דרמה בארצות הברית: הרפובליקנים השיגו רוב בבית הנבחרים

יותר משבוע לאחר שהתקיימו בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, המפלגה הרפובליקנית השיגה רוב של 218 מושבים בבית הנבחרים | ביידן: "אני אעבוד עם כל מי שמוכן לעבוד איתי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/11/22 08:04 כג בחשון התשפג

דרמה בארצות הברית: הרפובליקנים השיגו רוב בבית הנבחרים
צילום: Yossi Zamir/Flash90

בחירות האמצע בארצות הברית: שמונה ימים לאחר סגירת הקלפיות בבחירות האמצע בארצות הברית, הלילה (בין רביעי לחמישי) המפלגה הרפובליקנית השיגה 218 מושבים בבית הנבחרים, רוב הדרוש כדי להחליף את השליטה הדמוקרטית, בעקבות ניצחונו של מייק גרסייה, הנציג הרפובליקני במחוז ה-27 בקליפורניה. הניצחון הרפובליקני יסיים את כהונתה של ננסי פלוסי כיושבת הראש, וקוין מקארת'י צפוי להחליפה.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בירך את מקארת'י על ההישג: "אני מברך אותו על הרוב שהשיג בבית הנבחרים ואני מוכן לעבוד איתו למען משפחות אמריקניות. העם האמריקני רוצה שנעשה עבורם דברים. הם רוצים שנתמקד בנושאים החשובים ובהפיכת חייהם לטובים יותר. אני אעבוד עם כל מי שמוכן לעבוד איתי".

הוא חוזר: טראמפ הכריז על ריצה לנשיאות ארצות הברית

"בקרוב שוב נהיה אומה חזקה. הבחירות ב-2024 ייראו אחרת. אתם מוכנים? אני מוכן. הפעם נעשה את זה טוב יותר, חזק יותר וגדול יותר", כך אמר נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ בעת שהכריז על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית שיערכו בשנת 2024. לפני מספר ימים הצהיר הנשיא ביידן שבכוונתו לרוץ לבחירות לנשיאות בעוד שנתיים אך הודיע שיחליט על כך בתחילת השנה הבאה לאחר התייעצויות שיקיים.

בדברים שנשא באחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה, תקף טראמפ את הממשל הנוכחי בראשותו ביידן: "הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו. תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים". 

להוט להתחיל את הפרק הפוליטי הבא שלו

עבור טראמפ תהיה זו התמודדות שלישית לנשיאות ארצות הברית. ב-2016 עשה זאת מול הילרי קלינטון, ולפני שנתיים מול הנשיא ביידן, לו הפסיד. רק נשיא אחד בהיסטוריה של ארצות הברית נבחר לשתי כהונות לא רצופות: גרובר קליבלנד עשה זאת בשנים ב-1884 וב-1892.

טראמפ. עזב את הבית הלבן

טראמפ. צילום: הבית הלבן

מאז אותו הפסד צורם לביידן הדמוקרט טראמפ הקפיד לפקוד מדינה אחר מדינה באירועים וכנסים, אולם נמנע מלהצהיר מפורשות על ריצה לנישאות. מקורבים לטראמפ סיפרו ל-CNN כי הוא "להוט להתחיל את הפרק הפוליטי הבא שלו".