ביידן יכול לחגוג: הדמוקרטים ניצחו בנבאדה והבטיחו רוב בסנאט

בחירות האמצע בארצות הברית | הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מסטו גברה על יריבה הרפובליקני אדם לקסלט בקרב על מדינת נבאדה והבטיחה רוב לדמוקרטים בסנאט | ביידן: "לא מופתע מההצבעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 07:43 יט בחשון התשפג

ביידן יכול לחגוג: הדמוקרטים ניצחו בנבאדה והבטיחו רוב בסנאט
ביידן , צילום: shutterstock

ארבעה ימים אחרי בחירות האמצע בארצות הברית, והדמוקרטים יכולים לחייך. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו הלילה (בין שבת לראשון) כי המפלגה הדמוקרטית ניצחה בנבאדה, והיא תצליח לשמור על השליטה בסנאט בשנתיים הקרובות.

ביידן: "אני יודע שאני אופטימי באופן חסר היגיון"

קתרין קורטז מסטו, הסנאטורית הדמוקרטית שהתמודדה בנבאדה, הצליחה לגבור על אדם לקסלט, יריבה הרפובליקני. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאחר הניצחון כי הוא מרוצה להפליא משיעור ההצבעה בבחירות: "אני יודע שאני אופטימי באופן חסר היגיון, אני מבין את זה, אבל אני לא מופתע מההצבעה".

טראמפ. עזב את הבית הלבן

טראמפ. מאוכזב | צילום: הבית הלבן

כרגע, הדמוקרטים מחזיקים ברוב דחוק של 50 נציגים בסנאט, לעומת 49 רפובליקנים. בחודש הבא ייערכו בג'ורג'יה בחירות נוספות לאחר שאף מועמד לא קיבל מעל 50 אחוזים. במידה והרפובליקנים ינצחו יתקיים שוויון בסנאט אך הקול המכריע יהיה של קמלה האריס, סגניתו של ביידן.

בית הנבחרים יהיה רפובליקני?

מנגד, בבית הנבחרים נראה שהרפובליקנים יצליחו לשמור על הרוב שהיה להם. עד כה הם השיגו 211 מושבים מתוך 218 הדרושים, בעוד שהדמוקרטים השיגו רק 203 מושבים. לרפובליקנים דרושים עוד שבעה מושבים כדי להבטיח ניצחון.