דרמה: הרפובליקנים קרובים להשתלט על בית הנבחרים, הפתעה בסנאט

ספירת הקולות של בחירות האמצע בארצות הברית בעיצומה ונראה כי הרפובליקנים בדרך לניצחון. בבית הנבחרים הם קרובים למהפך ולשליטה עליו, בסנאט עדיין אין שינוי | ספירת הקולות עלולה לקחת זמן רב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 07:41 טו בחשון התשפג

דרמה: הרפובליקנים קרובים להשתלט על בית הנבחרים, הפתעה בסנאט
הקונגרס האמריקאי, צילום: shutterstock

בחירות האמצע בארצות הברית: בחירות אמצע הקדנציה הסתיימו הלילה (ד') בארצות הברית וספירת הקולות בעיצומה. נכון לעכשיו הרפובליקנים בדרך לניצחון בבית הנבחרים כשהם 'גונבים' לדמוקרטים חמישה מקומות מה שמקרב אותם מאוד לשליטה על בית הנבחרים. בסנאט לעומת זאת עדיין אין שינוי ואף מדינה לא החליפה נציגים, לרפובליקנים צורך במדינה אחת בלבד שתעבור אליהם כדי לנצח.

בית הנבחרים צפוי להיות בשליטה רפובליקאית

הרפובליקנים, נכון לעכשיו מובילים בבית הנבחרים עם 198 מושבים לעומת 178 מושבים לדמוקרטים אך כאמור, ספירת הקולות עדיין לא הסתיימ. חמישה מושבים כבר עברו מהדמוקרטים לרפובליקאים אך זהו מספר קטן יותר מהתחזיות שצפו מפלה לדמוקרטים. מי שכן נבחרה מהמפלגה הדמוקרטית, היא אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הידוע בשנאתה למדינת ישראל.

בסנאט, על פי התוצאות הנוכחיות, עדיין יש שוויון של 48 מושבים כשהדמוקרטים הפתיעו מאוד ונציגם בפנסילבניה ניצח. אצל הרפובליקנים, הם מצליחים לשמור על מדינות אוהיו, אוקלהומה, איווה, אלבמה, פלורידה, איידהו, קנטקי, מיזורי, לואיזיאנה, ארקנסו, אינדיאנה, קנזס, דרום דקוטה,דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. הדמוקרטים מאידך, שומרים על מדינותיהם ניו יורק, וושינגטון, אורגון, קליפורניה, ורמונט, ניו המפשייר, אילינוי, מרילנד וקונטיקט.

הנשיא ביידן.

הנשיא ביידן. צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

הבחירות למושלים וספירת הקולות

בנוסף לבחירות לסנאט ולבית הנבחרים, מתקיימות בבחירות האמצע גם בחירות למושלי המדינות. מאורה הילי הדמוקרטית נבחרה למושלת מדינת מסצ'וסס בעוד שרה האקבי סנדרס שהייתה דוברת הבית הלבן בתקופתו של טראמפ נבחרה להיות מושלת מדינת ארקנסו.

מועד ספירת הקולות אינו ידוע אך עלול לקחת עוד זמן רב מכיוון יש מדינות בהם ניתן היה לבחור בדואר מה שגורם לכך שהתוצאות מגיעות מאוחר יותר והספירה מתעכבת, בנוסף במדינות מסויימות אם לא התקבלה הכרעה של מעל 50 אחוזים לטובת אחד המתמודדים, צפויה להתקיים בחירות חוזרות מה שיעכב עוד יותר את קבלת תוצאות האמת.