המוסד לביטוח לאומי מציג: מחירון להרוגי האסון במירון

בצל הביקורת על הח"כים החרדים שהצביעו נגד הצעת החוק לוועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, הביטוח הלאומי הציע היום בוועדת הכספים פיצויים למשפחות 45 ההרוגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 16:39 יד בסיון התשפא

המוסד לביטוח לאומי מציג: מחירון להרוגי האסון במירון
האסון במירון, צילום: David Cohen/Flash90

פחות מחודש לאסון הנורא במירון, ובביטוח לאומי הציעו היום (ג') מתווה פיצויים למשפחות הנספים. אחרי שאתמול הצעת החוק להקמת וועדת חקירה קיבלה פטור מחובת הנחה למרות החלטתם של הח"כים החרדים להתנגד למהלך, התנגדות שעוררה את זעמם של רבים בציבור החרדי ובמיוחד את בני משפחות הנספים.

בדיון שנערך היום בוועדת הכספים של הכנסת הניח המוסד לביטוח לאומי מתווה ראשוני לפיצוי משפחות הנספים. המתווה למעשה "מתמחר" לראשונה את ההרוגים ואף מציע מדרגות שונות של תשלום לפי כמות ההרוגים במשפחה.

לפי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר שנכח בדיון כל משפחה תפוצה בכ-100 אלף שקל, ומשפחה בה נספו שניים תפוצה בכ-130 אלף שקל לכל נפטר. שפיגלר הוסיף ואמר כי: "אנחנו מציעים מתווה דומה לזה של אסון ורסאי".בביטוח לאומי הוסיפו כי: "מי שנותרה לו נכות לטווח ארוך בעקבות האסון במירון, יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית, קצבה לשירותים מיוחדים וקצבת ניידות." כזכור באירוע נפצעו כ-27 בני אדם.

הקצבאות משולמות בהתאם למצב הבריאותי והתפקודי שנותר בעקבות הפגיעה.

העלות המשוערת של חבילת הפיצויים למשפחות 45 ההרוגים עומדת על כ-5 מיליון שקל, סכום שמתווסף לגירעון העצום של המוסד לביטוח לאומי. מפורום משפחות הרוגי מירון נמסר: "אנו מודים לח"כ גפני ושאר חברי הוועדה על ההחלטה הנבונה בעניין הפיצוי ומצפים לא פחות להחלטה בנושא ועדת החקירה שתדאג להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא ולהסדרה של מתחם מירון."

בועז סטורוקובסקי שאיבד את בנו באסון הוסיף ואמר: "מדובר באסון לאומי, עד היום עוד טרם פנה אלינו אף נציג רשמי מטעם המדינה, אפילו לא לצורך סיוע ראשוני. זו חלק מאחריות הממשלה, הבן שלי מצא את עצמו הולך כצאן לטבח במקום שהוא תת רמה מבחינה בטיחותית, אנחנו מקווים שיחול שינוי מיידי וסיוע למשפחה".

לצד הודעת המוסד לביטוח לאומי גם במשרד התחבורה נערכים לפיצויים בעקבות הלילה הנורא. בעכבות האסון הסעות רבות להילולה השנתית בוטלו, זאת לאחר שרבים שילמו על הכרטיסים מראש. במשרד התחבורה הודיעו היום כי יפצו את ההמונים שהזמינו כרטיסים ולא קיבלו הסעות לקבר הרשב"י ויזכו אותם בעלויות הנסיעה.