ביידן בנאום ראשון מול הקונגרס: "אמריקה קמה מחדש"

לרגל 100 ימים לכהונתו, נשיא ארה"ב ה-46 נאם מול הקונגרס לראשונה וזכה לתשואות מצד מחוקקים רפובליקאים ודמוקרטים. ביידן קידם את המדיניות הכלכלית החדשה של ממשלו וקרא להתחסנות לקורונה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/04/21 09:53 יז באייר התשפא

ביידן בנאום ראשון מול הקונגרס: "אמריקה קמה מחדש"
צילום: shutterstock

לרגל 100 ימים בתפקיד, נשיא ארה"ב ה-46, ג'ו ביידן, נשא אמש (ה') את נאומו הראשון מול הקונגרס והכריז על מדיניותו בסוגיית הגרעין האיראני, על מבצע החיסונים ועל החשיבות שביצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב. "אנחנו עובדים שוב, חולמים שוב, חוקרים שוב ומובילים את העולם שוב. הראינו זה לזה ולעולם - אמריקה לא פורשת".

בנאום, שנמשך כשעה, הציג הנשיא תכניות שאפתניות עבור שוק העבודה, מערכת החינוך והרווחה, שיסתכמו בארבעה טריליון דולר אם יאושרו. התכניות הללו של הנשיא יהיו השינוי הגדול ביותר ברשת הביטחון הסוציאלית במדינה מאז שנות ה-60: "זו תהיה השקעה של פעם בדור באמריקה", אמר ביידן.

 

 

בתחילת נאומו הציג הנשיא את יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ואת סגנית הנשיא, קמלה האריס, וציין כי מדובר בהיסטוריה: "גברתי היו"ר, גברתי סגנית הנשיא, אף נשיא מעולם לא את אמר את המילים האלה על בימה זו, והגיע הזמן", בהתייחסו לכך שהשתיים הן הנשים הראשונות שיושבות מאחורי הנשיא בנאום המסורתי בקונגרס.

ביידן התייחס למשבר הקורונה והציג אופטימיות בנוגע ליציאה ממנו. בנאומו אמר כי כשנכנס לתפקיד בתחילת השנה הוא ירש "אומה במשבר", עם "המגיפה הגרועה ביותר במאה האחרונה. המשבר הכלכלי הנרחב ביותר מאז השפל הגדול. המתקפה החמורה ביותר על הדמוקרטיה מאז מלחמת האזרחים". הנשיא התייחס גם למצב הכלכלי של ארה"ב בעקבות המגפה ושמר על אופטימיות: "אנחנו עובדים שוב, חולמים שוב, חוקרים שוב ומובילים את העולם שוב. הראינו זה לזה ולעולם - אמריקה לא פורשת. נהפוך משברים להזדמנויות".

 

 

בתוך כך, ביידן סקר את מבצע החיסונים המוצלח, שבמהלכו חולקו יותר מ-200 מיליון מנות חיסון בארה"ב, וקרא לכל אמריקאי מעל גיל 16 להתחסן: "לכי להתחסן, אמריקה. החיסונים זמינים, כולכם זכאים עכשיו". לדבריו, היעד הבא הוא לחלק 220 מיליון מנות חיסון נוספות ב-100 הימים הקרובים. הוא הוסיף כי ברגע שלארה"ב יהיו מספיק חיסונים, היא תהפוך ל"ארסנל החיסונים של העולם".

 

בעניין הסכם הגרעין והאיומים מאיראן על ישראל, ביידן אמר כי יעבוד יחד עם ידידותיה של ארה"ב כדי לטפל באיומים שנשקפים מתוכניות הגרעין הן של איראן והן של צפון קוריאה, וציין כי יעשה זאת באמצעות "דיפלומטיה וחיזוק ההרתעה".