השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח

בית המשפט הרשיע את דרק שובין בעבירות של רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. רבים בארה"ב ברכו את החלטת בית המשפט, ביניהם גם הנשיא ביידן שהתייחס לאירוע: "זה יכול להיות צעד גדול במסע לעבר צדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/21 07:56 ט באייר התשפא

השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח
מפגינים בארה"ב נגד השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד, צילום: shutterstock

11 חודשים לאחר האירוע שטלטל את ארה"ב, הלילה (ד') הכריעו חבר המושבעים בבית המשפט להרשיע את השוטר דרק שובין. שובין הורשע בעבירות של רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. כזכור, בתיעוד שצולם במצלמת נייד, נראה שובין לפני 11 חודשים מפעיל לחץ על פתחי הנשימה של האזרח ג'ורג' פלויד, דבר שהביא למותו. האירוע הצית את חודשים ארוכים שלהפגנות קשות ברחבי ארה"ב נגד אלימות משטרתית וגזענות נגד אזרחים אפרו-אמריקאים.


(פסק הדין נגד השוטר דרק שובין)

בבית המשפט הגיעו לשלב ההחלטה בדינו של שובין, וחבר המושבעים יצא להתייעצות של עשר שעות בלבד כדי להגיע להכרעה בה הורשע שובין בשלושת הסעיפים. גזר הדין הסופי ייחתם בעוד חודשיים כאשר העונש המקסימלי שהוא יוכל לקבל לפי החוקה האמריקאית הוא 75 שנים בבית הסוהר על כלל העבירות יחד. לאחר ההחלטה להרשיע החלו קריאות שמחה מצד המפגינים מחוץ לבית המשפט וכך גם בקרב רבים ברחבי המדינה.

הנשיא ג'ו ביידן התייחס גם הוא להחלטת בית המשפט ופרסם בעמוד הטוויטר שלו: "פסק הדין הוא צעד קדימה. ולמרות ששום דבר לא יכול להחזיר את ג'ורג 'פלויד לעולם, זה יכול להיות צעד ענק קדימה בצעדה לעבר צדק באמריקה". עוד הוסיף בציוץ נוסף: "אף אחד הוא לא מעל לחוק. גזר הדין של היום שולח מסר, אך זה לא מספיק. אנחנו לא יכולים לעצור כאן. על מנת לספק שינוי ורפורמה אמיתיים אנו יכולים ועלינו לעשות יותר כדי להפחית את הסבירות שטרגדיות מסוג זה יתרחשו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן