הרב שמואל אליהו: "השלום עם איחוד האמירויות - נבואה שמתגשמת"

"יש פה נבואה שמתגשמת. פתאום רוב גדול של מדינות העולם רוצות את קרבתנו" | הרב שמואל אליהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות, שנחתם בשבוע שעבר

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/08/20 08:51 כו באב התשפ

הרב שמואל אליהו: "השלום עם איחוד האמירויות - נבואה שמתגשמת"
הרב שמואל אליהו, צילום: ללא

צריך להסתכל על השלום שכרתה איתנו איחוד האמירויות בהיבט כללי. יש פה נבואה שמתגשמת. פתאום רוב גדול של מדינות העולם רוצות את קרבתנו. ליתר דיוק 85% ממדינות העולם בקשרים דיפלומטים על ישראל, ועוד 5% אחרות בקשרים גלויים, בדרך להיות קשרים דיפלומטים. 

כולן יודעות שמדינת ישראל היא מדינה של ברכה. כולן יודעות שקשר עם מדינת ישראל מביא ברכה גם במישור הביטחוני וגם במישור הכלכלי, גם במישור החקלאי וגם במישור הטכנולוגי. מתקיים בנו ממש כפשוטו "ונברכו בך כל משפחות האדמה". 

הרב שמואל אליהו על ההסכם עם איחוד האמירויותצילום: הרב שמואל אליהו

הפלא הזה גובר כשאנו זוכרים שרק לפני מאה שנה התקיימה בנו במלואה הקינה של ירמיהו במגילת איכה (ג מה) "סְחִי וּמָאוֹס תְּשִׂימֵנוּ בְּקֶרֶב הָעַמִּים". שנאה ריחוק גועל התעלמות וכך היה כמעט כל 2000 שנות הגלות. 

הנה כל זה מתהפך בדור האחרון כשבאנו לארץ ישראל. כן אנחנו קוראים בהפטרת השבוע את דברי ישעיה (נב)  פִּצְחוּ רַנְּנוּ יַחְדָּו חָרְבוֹת יְרוּשָׁלִָם כִּי נִחַם ה' עַמּוֹ גָּאַל יְרוּשָׁלִָם: חָשַׂף ה' אֶת זְרוֹעַ קָדְשׁוֹ לְעֵינֵי כָּל הַגּוֹיִם וְרָאוּ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ". 

מתקיים בנו הפסוק כפשוטו "תַּחַת הֱיוֹתֵךְ עֲזוּבָה וּשְׂנוּאָה וְאֵין עוֹבֵר וְשַׂמְתִּיךְ לִגְאוֹן עוֹלָם מְשׂוֹשׂ דּוֹר וָדוֹר". (ישעיה ס טו).