"חמאס ספג מכה קשה": נתניהו נאם בוועידת אייפאק

לאחר שנאלץ לקצר את ביקורו בוושינגטון, בעקבות סבב הלחימה ברצועת עזה, ראש הממשלה נאם בכל זאת, באמצעות שידור לווייני, בוועידת אייפאק השנתית. השידור נקטע פעמים רבות עקב תקלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 15:11 יט באדר ב'

"חמאס ספג מכה קשה": נתניהו נאם בוועידת אייפאק
נתניהו, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר שקיצר את ביקורו בארה"ב, בעקבות הירי אל השרון וההסלמה ברצועת עזה, נאם היום (ג') ראש הממשלה נתניהו בוועידת אייפאק - בה אמור היה לנאום במסגרת ביקורו בוושינגטון - באמצעות שידור לוויין. השידור נקטע פעמים רבות עקב תקלות בשידור, אך ראש הממשלה זכה בכל מקרה למחיאות כפיים רבות ולקהל אוהד בוועידת השדולה הפרו-ישראלית.

"לצערי, אני לא שם כי חזרתי לעסוק בענייניי בישראל", פתח ראש הממשלה את דבריו. "אנחנו נגן על המדינה שלנו ועל העם שלנו. רציתי להגיד תודה רבה לכם, תודה איפא"ק, תודה על כך שאתם עומדים לצד ישראל, תודה שאתם עובדים יום אחר יום כדי לבסס את הברית בינינו. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר. תודה לדמוקרטים ולרפובליקנים".

נתניהו התייחס להכרה של ארה"ב בריבונות הישראלית בגולן: "אתמול בבית הלבן טראמפ עשה שוב היסטוריה, והכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. זה ראוי להרבה מחיאות כפיים. הגולן חיוני להגנתנו, להיסטוריה שלנו. כשנמצאים ברמת הגולן רואים את ההיסטוריה היהודית שם".

"שמענו הרבה על הכוחות שרוצים להפריד בין ישראל לארה"ב", אמר נתניהו. "הכוחות האלה ייכשלו. הכוחות שלנו חזקים מדי, אמרתי זאת, לעולם אסור לקחת את זה כמובן מאליו. מי שמחפש להקשות על איפא"ק, צריך לעמת אותם, למרות טענותיהם. הם עושים משהו אחר, הם מכוונים חץ שוב לעבר היהודים, שוב אנחנו אנשי הרוע, שוב אנחנו עם יותר מדי השפעה, כסף וכוח. אתם יודעים איך עונים להם? כמו במגילה, להתעמת עם האנשים, ולעמוד מנגדם, ולא להתגונן".

הוא הוסיף כי "אם הם מדברים מאיראן, או מהבונקרים, או שהם צועדים בשרלוטסוויל, או פוגעים בבית כנסת, באירופה, בארצות הברית - העם היהודי עומד ונלחם, ואנחנו מנצחים, כי אנחנו חולקים את אותם ערכים. לא שופטים אותם לפי דת, מין וגזע. הדמוקרטיה שלנו מראה שאף אחד הוא לא אזרח סוג ב', כולם אזרחים סוג א', יהודים או ערבים. ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה, כמו שהיא תמיד תהיה מדינה יהודית, מקום לכולם".