נתניהו נחת בישראל: לא יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני

בשל ההסלמה בדרום, ראש הממשלה יקיים התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי כוחות הביטחון. טרם נקבעה פגישה עם הקבינט הביטחוני-מדיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 13:08 יט באדר ב'

נתניהו נחת בישראל: לא יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני
נתניהו ורעייתו, צילום: פלאש 90. חיים זך

ראש הממשלה נחת בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שקיצר את ביקורו בארצות הברית. נתניהו יגיע בקרייה בתל אבי ויקיים דיון עם גורמי הביטחון. טרם נקבע מועד לכינוס של הקבינט הביטחוני-מדיני. 

נתניהו ביטל את השתתפותו בוועידת איפא"ק אחרי הצהרים, והמריא חזרה לישראל מיד אחרי פגישתו עם הנשיא טראמפ. משעות הבוקר נשמר השקט מתוח בגזרה הדרומית, אולם צה"ל נערך בכוחות מתוגברים ופרס טנקים ונגמ"שים בשטחי הכינוס

בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר בתדרוך כי נתניהו היה בקשר רציף עם הרמטכ"ל, וקיבל עידכונים על המצב. "לא היתה הסכמה על הפסקת אש", אמר הבכיר. עוד הוסיף: "תקפנו אחרונים, והם לא הגיבו. הם ספגו את המכות הקשות ביותר מבחינת תשתיות מאז צוק איתן. אנחנו ערוכים לתת מכות קשות יותר".

הפציצו וימשיכו להפציץ? רצועת עזה

הפציצו וימשיכו להפציץ? רצועת עזהצילום: דובר צה"ל

עוד אמר הגורם כי חמאס הוא זה שהוציא את הדיווח אמש על הפסקת אש מיוזמתו ועל דעתו בלבד ובנוסף הוא ציין כי ארגון הטרור מעזה העביר מספר הצעות להשגת רגיעה באזור, וביניהם גם הבטיח להפסיק את פעולות הטרור על הגדר, כמו השלכת מטענים, שיגור בלוני תבערה ונפץ וההפגנות האלימות שמתקיימות מדי יום שישי.

מאז שעות הבוקר המוקדמות ישראל וחמאס חדלו בתקיפות ההדדיות, זאת לאחר שביממה האחרונה שיגרו מרצועת עזה עשרות רקטות לכיוון עוטף עזה ובמקביל תקף צה"ל עשרות יעדי טרור, לרבות לשכתו של ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמאעיל הנייה.