סמוטריץ' תוקף את יועצו של טראמפ

לאחר שג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, תקף את המכינה בעלי בעקבות פרסום הציטוטים משיעורי רבנים במכינה, יו"ר האיחוד הלאומי פנה אליו בטוויטר והוכיח אותו: "חבל שאתה מצטרף בלי כוונה למי שמנסים לפגוע במכינה בעלי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/05/19 13:39 כז בניסן התשעט

סמוטריץ' תוקף את יועצו של טראמפ
מגן על מכינת עלי. סמוטריץ', צילום: מירי שמענוביץ

בעקבות דבריו של ג'ייסון גרינבלט, יועצו של הנשיא טראמפ ושליחו למזרח התיכון, נגד המכינה בעלי, לאחר פרסום הקלטות השיעורים מהמכינה בחדשות 13, פנה יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בסדרת ציוצים באנגלית בטוויטר, ותקף אותו בשל דבריו.

אמש אמר גרינבלט, בוגר ה'ישיבה-יונברסיטי', כי "ההתבטאויות החריגות שנאמרו הן דוחות, אינן מייצגות את היהדות ואני מגנה אותן. דברי שנאה, מכל צורה שהיא, מובילים להתקפות קטלניות ועלינו להילחם נגדם".

סמוטריץ' כתב: "ג'ייסון היקר, הציוץ הזה שלך, וההצטרפות שלך לקמפיין השקרי נגד המכינה בעלי ממש מאכזבים. מאחר ואני מעריך אותך מאוד אני בטוח שלו היית שומע את השיעור כולו ולא רק כמה משפטים שהוצאו מהקשרם על ידי עיתונאים קטנים היית מבין שאין בזה שום דבר שמזכיר אפילו גזענות".

גרינבלט עם נתניהו

גרינבלט עם נתניהו צילום: חיים זך, GPO/פלאש 90

עוד הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי, כי "כאדם דתי שאומר בתפילה "אתה בחרתנו מכל העמים" וכבוגר ישיבה אתה בוודאי יודע שביהדות יש עומק שצריך ללמוד אבל היא הכי רחוקה מגזענות ושנאה והכי אוהבת עולם ואדם שיש. אתה גם מכיר בוודאי את המכינה המפוארת בעלי שמגדלת דורות של תלמידים, לוחמים וקצינים, אוהבי העם, הארץ, התורה והאדם. אם הרבנים שלה לא היו טובים כאלה הבוגרים שלה לא היו יוצאים טובים כאלה. חבל שאתה מצטרף בלי כוונה למי שמנסים לפגוע בה."