הפסד לקואליציה: הצעת חוק של ח"כ קרן ברק עברה בקריאה טרומית

ניצחון לאופוזיציה: אחרי שורה של כישלונות ובניגוד לעמדת הקואליציה, אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק לשינוי מדיניות הביטוח במכוני כושר שיזמה ח"כ קרן ברק | בזמן ההפסד יו"ר הקואליציה אכלה צהריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 15:53 כא בחשון התשפב

הפסד לקואליציה: הצעת חוק של ח"כ קרן ברק עברה בקריאה טרומית
ראשי הקואליציה במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

למרות התנגדות הקואליציה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק רישוי עסקים, של חברת הכנסת קרן ברק. האופוזיציה הגישה בקשה לקיים הצבעה שמית אך משכה את הבקשה רגע לפני ההצבעה וביקשה לקיים הצבעה אלקטרונית. כאשר החלה ההצבעה נכנסו למליאה חברי אופוזיציה נוספים וההצעה זכתה לרוב של 25 תומכים מול 24 מתנגדים. על פי דיווחים, יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן הייתה במזנון הכנסת בזמן ההפסד.


(רגעי ההצבעה).

ההצעה מבקשת לבטל את הדרישה לתוספת ביטוח למכוני הכושר, ולהשוות את הדרישות הרגולטוריות למקובל במקומות האימון לספורטאים לא מקצועיים בעסקים אחרים בענף הספורט. כמו כן מוצע לחייב את בית העסק לעדכן בשלט המוצב במקום בולט כי לבית העסק ביטוח צד ג' בלבד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מכוני כושר מחויבים לבטח את לקוחותיהם בביטוח תאונות אישיות כתנאי לקבלת רישיון העסק או ההיתר הזמני בשעה שבעסקים אחרים מכל הסוגים תנאי זה אינו קיים. בכדי לשנות חשיבה זו, יש לאמץ גישות מקלות פשוטות ומינימליות המאפשרות שמירה על זכויותיו ומעמדו של בעל העסק גם באופן שווה לעסקים אחרים תוך שאנו מאפשרים לו לפעול במסגרת החוק.

על מנת לשפר את סיכויי שרידותם ולסייע להם להתקדם לעבר פריחה כלכלית חוזרת יש למזער עד כדי מינימום את הבירוקרטיה והרגולציה בעולם רישוי עסקים ולבחון התאמות הרגולציה אשר נוספו לעסקים שונים בשונה מהמקובל בענף".


(קרן ברק בריאיון לחדשות כיפה).