סוכות בסיני: בוטלה מכסת האגרות, הכניסה לחצי האי ללא הגבלה

בשורה לחובבי סיני. חודש אחרי שבוטלה אזהרת המסע על סיני, החל משבת מעבר טאבה חוזר לפעילות מלאה ולא תהיה הגבלה על מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ולנפוש באי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 12:30 ז בתשרי התשפב

סוכות בסיני: בוטלה מכסת האגרות, הכניסה לחצי האי ללא הגבלה
סיני, צילום: shutterstock

בעקבות נגיף הקורונה חלו הגבלות קשות על הנופש בסיני, בין היתר הוגבלו מספר הנכנסים במכסות מיוחדות, דבר שהביא לספסרות בכניסה לסיני. אבל היום (ב') הגיע בשורה משמחת לחובבי סיני, עם חזרה לשגרה ופתיחה של מעבר הגבול ללא הגבלות. 

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, פעלה מנכ"לית המשרד יחד עם רשות שדות התעופה על מנת למצוא פתרון לביקוש הרב באגרות כניסה לסיני אל מול המגבלות הקיימות כיום. ואכן, החל מהיום יחזור מעבר טאבה לפעילות מלאה, ללא מגבלה במספר האגרות וכן יורחבו שעות פעילות המעבר.

בעקבות השינויים הרבים והמגבלות בצל הקורונה צומצמה משמעותית יכולת המעבר לסיני דרך מעבר טאבה לאור שיקולים בריאותיים ומערכתיים. לפי עבודת המטה שהובילו גורמי המקצוע במשרד התחבורה, תוקם התשתית המתאימה, הן מבחינת כח אדם והן מבחינת משאבים על מנת שהמעבר יוכל להיות פתוח ובלתי מוגבל.  

צעד זה מגיע לאחר שורה של צעדים שננקטו בחודשים האחרונים במטרה לייעל ולטייב את פעילות המעבר בהם הרחבת היקף אגרות הכניסה, קיצור זמני הטיפול ומיגור תופעת הספסרות באגרות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "חופש התנועה שלנו הוא זכות בסיסית ויש לשמור עליה מכל משמר. מעבר טאבה משמש במשך שנים ציר מעבר לתיירות למאות אלפי ישראליות וישראלים וככזה, נעשה הכל כדי להקפיד שהוא יהיה כמה שיותר נגיש, זמין ומהיר. זה גם ציר חשוב לקשר החשוב שלנו עם בת בריתנו מצריים, שמאז כניסתי לתפקיד התחייבתי להשקיע בשמירת ופיתוח הקשרים התיירותיים והכלכליים שלנו איתה".


(מרב מיכאלי בפנייה לבחורי הישיבות).

על התקופה הארוכה בה לא ניתן היה לעבור את הגבול ללא הגבלה אמרה מיכאלי: "הקורונה שיבשה את מציאות חיינו, אבל בעבודה מאומצת של גורמי המקצוע בראשות מנכ"לית המשרד ומנכ"ל רשות שדות התעופה, הצלחנו למצוא את הדרך גם לאפשר מעבר ללא הגבלה וגם לשמור על הנחיות הקורונה. הקשר שלנו עם המדינות השכנות הוא קריטי, וכמו שהבטחתי עם כניסתי לתפקיד אני אעשה הכל כדי שהשותפות שלנו תתממש בכל מישור – מהמישור המדיני-ביטחוני ועד המישור התיירותי. פתיחת המעבר ללא מגבלה על מספר האגרות היא צעד נוסף לקידום שיתוף הפעולה עם מצרים ושמירה על יכולת התנועה של ישראליות וישראלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן