אסטרהזנקה: בשל בעיות בנתונים נערוך ניסוי נוסף בחיסון לקורונה

לאחר שפרסמה בתחילת השבוע על תוצאות טובות לניסוי בחיסון שהיא מפתחת, החברה הבריטית הודיעה: "חלק מהמשתתפים קיבלו מינון נמוך יותר מהנדרש של החיסון, דבר המקשה על ניתוח התוצאות בצורה מדויקת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/11/20 18:44 י בכסלו התשפא

אסטרהזנקה: בשל בעיות בנתונים נערוך ניסוי נוסף בחיסון לקורונה
צילום: shutterstock

לאחר שבניסוי הנוכחי עלו תהיות לגבי מידת ההגנה שהחיסון מספק, חברת "אסטרהזנקה" הבריטית המפתחת חיסון לקורונה, תערוך ניסוי נוסף בחיסון כדי להעריך את יעילותו. כך לדברי מנכ"ל החברה, פסקל סוריו, שהתראיין ל"בלומברג". הסיבה לניסוי הנוסף היא החשש בקרב מספר מומחים בחברה, העולה מהמידע שהופץ עד כה, לפיו חלק מהמשתתפים קיבלו מינון נמוך יותר מהנדרש של החיסון, דבר המקשה על ניתוח התוצאות בצורה מדויקת.

ביום שישי הודיע משרד הבריאות על רכישת 10 מיליון מנות חיסונים מהחברה, שיתנו מענה לחמישה מיליון תושבים. העסקה שחתמה ישראל עם החברה הבריטית, גדולה יותר מהעסקאות שנחתמו עם החברות "פייזר" ו"מודרנה". החברה התחייבה לספק את המנות כבר בתחילת 2021.

רק בתחילת השבוע, דיווח חברת "אסטרהזנקה" הבריטית, שמפתחת חיסון לקורונה יחד עם חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, כי החיסון שלה יעיל ב-90%. שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר ל'סקיי ניוז' כי מדובר ב"חדשות פנטסטיות", והוסיף: "הנתונים מראים שהחיסון במינון הנכון יכול להיות יעיל עד 90% יעיל". לדבריו, "יש לנו 100 מיליון מנות. אם הכל יעבוד כמו שצריך, החלק העיקרי של השקת החיסון יתרחש ב-2021".

נזכיר כי בחדשות 12 פורסם השבוע, כי אם הכול ילך כשורה וחברת 'פייזר' תקבל את האישורים הנדרשים, בחודש הבא, חודש דצמבר, צפויים להגיע לישראל 500-200 אלף מנות חיסון הקורונה של החברה האמריקאית, עמה נחתם לאחרונה הסכם.