חיסוני הקורונה הראשונים יגיעו לישראל כבר בחודש הבא

אם החיסון יאושר, 500-200 אלף חיסונים של חברת "פייזר" יגיעו ארצה בחודש דצמבר. הראשונים לקבלו יהיו צוותי הרפואה. גורם בכיר במשרד הבריאות: מהלך שישפיע לטובה על ההתמודדות עם המגפה עוד בחורף הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/20 20:09 ז בכסלו התשפא

חיסוני הקורונה הראשונים יגיעו לישראל כבר בחודש הבא
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המלחמה בנגיף הקורונה. אם הכול ילך כשורה וחברת 'פייזר' תקבל את האישורים הנדרשים, בחודש הבא, חודש דצמבר, צפויים להגיע לישראל 500-200 אלף מנות חיסון הקורונה של החברה האמריקאית, עמה נחתם לאחרונה הסכם. כך פורסם הערב (ב') ב-N12. הצוותים הרפואיים צפויים להיות הראשונים לקבל את החיסון, כלל האוכלוסייה לא תתחסן בחורף הקרוב ומועד הגעת מיליוני חיסונים נוספים - איננו ידוע. 

נזכיר כי לפני כשבועיים הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על חתימת ההסכם עם חברת ''פייזר' לקבלת שמונה מיליון חיסונים עבור ארבעה מיליון אזרחי ישראל. בשבוע שעבר, סיכם עמם על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. על פי תוצאות שפרסמה 'פייזר', החיסון גילה יעילות של 95%. בסוף השבוע הגישה החברה את הבקשה לאשר את החיסון ל-FDA.

חברת 'אסטרהזנקה' הבריטית, שמפתחת חיסון לקורונה יחד עם חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, דיווחה הבוקר כי החיסון שלה יעיל ב-90%. 

ביום שישי הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי ישראל הגיעה להבנות עם החברה הבריטית לרכישת 10 מיליון מנות מהחיסון אותו היא מפתחת. מדובר בשתי מנות לאדם, כך שהחיסון אמור להספיק לחמישה מיליון תושבים בישראל. בהודעה נאמר כי "מדינת ישראל במגעים מתקדמים עם חברות נוספות, מתוך כוונה שכל אזרח שיחפוץ להתחסן יוכל לעשות זאת".