היועמ"ש לבג"ץ: הוציאו צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבוע על ידי הממשלה

אביחי מנדלבליט הגיב לבג"ץ בתגובה עתירה של עמותת אומ"ץ בנושא ואמר כי "אין מנוס מלהוציא צו על תנאי". בני גנץ במענה למנדלבליט: "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה - קורא למנות מפכ"ל". ניצב מוטי כהן, מכהן כממלא מקום המפכ"ל מאז דצמבר 2018

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 15:24 י בכסלו התשפא

היועמ"ש לבג"ץ: הוציאו צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבוע על ידי הממשלה
שר הפנים אוחנה ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מסר היום (ה') לבג"ץ את תגובת המדינה בעניין העתירה למינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, במענה לעתירת תנועת אומ"ץ. "אין מנוס מלהוציא צו על תנאי לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד בפני הוועדה". למשטרת ישראל לא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018.

"משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום", נכתב בהודעה שהוגשה היום לבג"ץ, "סבור היועץ המשפטי לממשלה כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה".

בתגובה להודעתו של היועמ"ש, ראש הממשלה החליפי שר הביטחון בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה - אני קורא למנות מפכ"ל, פרקליט מדינה ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב גם הוא לדרישת מנדלבליט: "האבסורד המטורף הוא שצריך בכלל התערבות משפטית כדי שהממשלה תמנה מפכ״ל או תעביר תקציב. היו כבר ממשלות גרועות לישראל, אבל זו הפעם הראשונה שיש ממשלה שמסרבת לעבוד".


(ארכיון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן