מאמצים למנוע בחירות: נתניהו וליברמן מאיצים את חוק הגיוס

ראש הממשלה ציין בישיבת ראשי הקואליציה כי סיכם עם שר הביטחון להעביר את הצעת החוק החדש בהקדם לעיונו של היועמ"ש מנדלבליט, בטרם ידונו בו ראשי סיעות הבית

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/06/18 14:38 כז בסיון התשעח

מאמצים למנוע בחירות: נתניהו וליברמן מאיצים את חוק הגיוס
ליברמן ונתניהו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה ושר הביטחון נפגשו היום (ראשון) וסיכמו כי הצעת החוק של משרד הביטחון תעבור בקרוב ליועץ המשפטי לממשלה לפני שתובא לעיונם ואישורם של ראשי הקואליציה.

נתניהו עדכן את ראשי הקואליציה בפגישתו עם ליברמן והחלטתם להביא את תזכיר החוק למנדלבליט "בהקדם האפשרי במטרה להביא את תזכיר החוק מייד כדי לעמוד בלוחות הזמנים".

לפני כשבועיים דווח ב'ישראל היום' כי המתווה המסתמן לפתרון משבר חוק הגיוס הוא פורום מצומצם שידון במסקנות הוועדה שמינה שר הביטחון.

מי שאמור להרכיב את הפורום, לפי הפרסום, הם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר יריב לוין, יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, השר אריה דרעי וייתכן שגם חברת הבית היהודי השרה איילת שקד.

כזכור, בחודש ספטמבר 2017 ביטל בג"ץ את חוק הגיוס הקודם והטיל על הממשלה לחוקק חוק חדש בתוך שנה. בשבועות האחרונים איים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי במידה ועד לסוף מושב הקיץ לא יחוקק החוק, מפלגתו תפרוש מהממשלה ותפרק את הקואליציה.