מסתמן: זאת הפשרה שתמנע בחירות סביב חוק הגיוס

פורום מצומצם מהקואליציה צפוי לדון במסקנות של וועדת משרד הביטחון, כדי לגבש מתווה שיוסכם על כולם וכדי לסיים את הליך החקיקה כבר במושב הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/18 07:15 יד בסיון התשעח

מסתמן: זאת הפשרה שתמנע בחירות סביב חוק הגיוס
מנסים לגבש חוק שיוסכם על כולם ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאמצים בקואליציה להעביר את חוק הגיוס כבר במושב הקיץ ולהימנע מהקדמת הבחירות, כך פורסם הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח של העיתונאי מתי טוכפלד חברי הממשלה ימתינו לגיבוש מסקנות הוועדה המקצועית המיוחדת שמינה השר ליברמן לפני מספר חודשים ואז יחל סביבה דיון בפורום מצומצם.

מי שאמור להרכיב את הפורום הם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר יריב לוין, יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, השר אריה דרעי וייתכן שגם חברת הבית היהודי השרה איילת שקד.

לאחר שהצוות המצומצם יסכים על הערות ושינויים במסקנות וועדת משרד הביטחון, הטיוטה תעבור לאותה וועדה ובמידה והיא תאשר אותה ייתן עליה את הדעת היועץ המשפטי לממשלה. כל זאת במטרה לסיים את הליך החקיקה עוד לפני ביטול חוק הגיוס הנוכחי בחודש ספטבר, כפי שנקבע על ידי בג"ץ

במידה ומתווה זה אכן יצא לפועל,יוקפא לפי שעה חוק הגיוס שעבר לפני מספר שבועות בקריאה טרומית. למרות הכיוון החדש בנושא חוק הגיוס והרצון להימנע מבחירות, במערכת הפוליטית עדיין נזהרים עם האופטימיות מאחר ומדובר בעניין רגיש שעלול כמעט בכל רגע נתון להוביל לפיצוץ בין הצדדים ולהפלת הממשלה.