טענה נגד נשות הכותל: "גורמות לצפיפות"

לטענת ארגון 'נשים למען הכותל', ההיתר שקיבלו נשות הכותל להתפלל בצמוד לאבני הכותל המערבי יוצר צפיפות רבה בעזרת הנשים. "מקווים שהחרפה וחילול הקודש לא יחזרו על עצמם"

חדשות כיפה יהונתן קליין 01/11/18 20:28 כג בחשון התשעט

טענה נגד נשות הכותל: "גורמות לצפיפות"
עזרת הנשים בראש חודש חשוון, צילום: ללא

לאחר הביקורת שהוטחה מצד ארגוני הכותל בעקבות התקדים בראש חודש האחרון בו הורחב מתחם נשות הכותל עד לאבני הכותל עצמן, מתגלים כעת פרטים חדשים העשויים לשפוך אור על השתלשלות העניינים בנושא. כזכור, בתפילת ר"ח האחרונה התעוררה צפיפות רבה בעזרת הנשים בכותל המערבי עקב תפילת 'נשות הכותל'. לטענת הארגונים המתנגדים לנשות הכותל, הסדרנים והשוטרים דחקו את המתפללות ברחבת הכותל על מנת לאפשר ל"נשות הכותל" להגיע עד לאבני הכותל ורק בגלל התעקשותם של המתפללות הדבר נמנע.

במכתב שנשלח לרב הכותל והממונה על המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', על ידי עו"ד צפנת נורדמן בשם תנועת "נשים למען הכותל", קובלת עו"ד נורדמן על חציית הקו האדום, לדבריה, שאירעה בראש חודש האחרון, כאשר לראשונה קיבלו 'נשות הכותל' היתר להתפלל בצמוד לאבני הכותל ממש. לדבריה, התפילה התקיימה תוך מניעה משאר המתפללות בכותל להיכנס למתחם שיוחד לנשות הכותל בתוך עזרת הנשים, מה שחייב אותן להצטופף בדוחק.

במכתבה חושפת נורדמן שבמסמך שנשלח ע"י משרד המשפטים נאמר, כי התקדים התקיים בהסכמת רב הכותל שהוא הממונה על המקומות הקדושים, וכנגד זה תובעת עוה"ד נורדמן לדעת כיצד ובאיזה סמכות עשה זאת הרב רבינוביץ', לדבריה באופן הפוגע בקדושת הכותל ובמנהג המקום, וללא התייעצות וקבלת אישור מהרבנים הראשיים לישראל אליהם הוא כפוף באופן רשמי.

בסיום המכתב מובעת דרישה מהרב רבינוביץ' להבהיר כי הדבר לא יישנה וכי הוא יפעל אך ורק בהתאם לעמדת הרבנות הראשית לישראל. ככל שלא תצא הבהרה כזו ימשיכו להינקט צעדים משפטיים בעניין.


להורדת הקובץ

בעקבות המכתב שלח אתמול הרב רבינוביץ' מכתב תשובה ובו טען כי ההנחיה ניתנה לפי דרישת משרד המשפטים ואף הוסיף כי המציאות שתוארה ביחס למה שהתרחש בראש חודש אינה מדויקת.
עוד טוען רב הכותל במכתבו כי עמדתו זהה לעמדת הרבנים הראשיים, אולם הוא סירב להסביר מדוע לא התייעץ עימם על מנת לקבל את אישורם לתקדים האמור.


להורדת הקובץ

בשבוע הבא תתקיים במקום תפילת ראש חודש כסלו וניתן רק לחכות ולראות האם הצפיפות מהחודש הקודם תשוב על עצמה גם הפעם.

בצלאל זיני ראש "המטה המשותף למען קדושת הכותל" מסר: "אנחנו מקווים שהחרפה וחילול הקודש שהיה בחודש הקודם לא יחזור על עצמו. אין שום מקום לאפשר לנשות הפרובוקציה לחלל את אבני הקודש ובטח שלא להגביל את המקום בו יכולות נשות ישראל להתפלל בכותל בקדושה וכמסורת ישראל. גם בראש חודש כסלו הציבור מוזמן להצביע ברגליים ולבא לתפילת ראש חודש בכותל, וכנגד הביזיון להוסיף קדושה ואור".