רחבת עזרת נשים בכותל לא מספיקה לכולם

בעקבות היתר של רב הכותל אלפי מתפללות בניהן 'נשות הכותל' התפללו בצפיפות בכותל המערבי. מרכז ליב"ה תוקפים את הקרן למורשת הכותל: "הגיע הזמן שרב הכותל ואנשיו יתעשתו וימלאו את תפקידם". הקרן למורשת הכותל:"פתרון זה נועד לשמור על קדושת הכותל המערבי ולהגן על מתפללות"

חדשות כיפה מירב כהן 10/10/18 16:21 א בחשון התשעט

רחבת עזרת נשים בכותל לא מספיקה לכולם
צילום: ללא

הבוקר הגיעו קרוב ל-1000 מתפללות לעזרת הנשים, בתפילה שמארגן המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל והתפללו בצפיפות רבה בגלל ההיתר שקיבלו 'נשות הכותל' להגיע על לאבני הכותל

החודש, בהתאם להנחיות משרד המשפטים בתאום עם רב הכותל הרב רבינוביץ הרחיבו בקרן למורשת הכותל את הרחבה של 'נשות הכותל' ואף גידרו אותה כך שתגיע עד אבני הכותל ממש.
לדברי המארגנים, קרוב ל-1000 הבנות שהגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש חגיגית מכל רחבי הארץ נאלצו להצטופף במרחב שנותר להן.


בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל, הצר על הפגיעה במרחב הנשי: "במקום לשמור על הסדר ועל שלום המתפללות הבאות בחרו הבוקר בקרן למורשת הכותל לסייע לנשות הפרובוקציה, להגדיל להן את המתחם ולאפשר להן להגיע עד הכותל ממש. הגיע הזמן שרב הכותל ואנשיו יתעשתו וימלאו את תפקידם ויפסיקו את הפגיעה ההולכת וגוברת מדי חודש בקדושת הכותל ובהמוני המתפללים והמתפללות".

הקרן למורשת הכותל המערבי הגיבה לטענות מרכז ליבה: "בעקבות החלטות בית המשפט ועל מנת לאפשר ל'נשות הכותל' לנהוג כמנהגן בעזרת הנשים מתמודדת הקרן למורשת הכותל המערבי עם הצורך לצמצום הפגיעה בקדושת הכותל. לצורך כך ייעדה הקרן למורשת הכותל שטח מגודר מתחת מעלה המוגרבים בצד הדרומי של עזרת הנשים".

עוד הוסיפו במורשת הכותל: "במשך החודשים האחרונים. נשות הכותל לא נענו לדרישה של הקרן למורשת הכותל המערבי ופנו מספר פעמים ליועמ"ש לממשלה בטענה ששטח זה מונע מהן גישה אל אבני הכותל ככל אישה אחרת. בעקבות כך הוסכם לתת שרוול למעבר אישה אל הכותל כאשר המתחם יהיה מגודר בחלק האחורי בצד הדרומי".

הקרן טוענת כי היא ניסתה לתת מענה על דרישותיהן של נשות הכותך: "יצוין כי כיום נשות הכותל מתכנסות בנקודות שטח אחרות קרובות יותר אל הכותל ומפריעות לציבור ענק של נשים הבאות לפקוד את הכותל בשעות אלו. ופתרון זה נועד לשמור על קדושת הכותל המערבי ולהגן על מתפללות שבאות כל יום להתפלל בו במסירות נפש". לתוקף את מרכז ליב"ה: "תמוה מאוד שמרכז ליב"ה לא פנה לבדוק את הנתונים ותוקף את העוסקים במלאכת הקודש תוך רגישות ומורכבות רבה מאוד.