לראשונה: 'נשות הכותל' יתפללו בקרבת הכותל המערבי

בעקבות טענות ארגון 'נשות הכותל' על אלימות משטרתית שהופעלה כלפיהן בראש חודש האחרון, הודיע משרד המשפטים לארגון כי תותר להן גישה ישירה לאבני הכותל המערבי, בעזרת הנשים

חדשות כיפה יהונתן קליין 10/10/18 08:35 א בחשון התשעט

לראשונה: 'נשות הכותל' יתפללו בקרבת הכותל המערבי
נשות הכותל , צילום: פלאש 90

לראשונה, מתיר רב הכותל ל'נשות הכותל' להגיע ישירות עד אבני הכותל. זאת בתשובה של משרד המשפטים ל'נשות הכותל', שנחשפת היום לראשונה, בה מודיעה המדינה לנשים, במענה לפנייתן, כי בתפילת ראש חודש הקרובה תתאפשר להן גישה ישירה אל אבני הכותל, שלא כפי שהיה עד היום.

במכתב, העונה לטענות הנשים על האלימות שהופעלה כלפיהן ע"י השוטרים בראש חודש אלול, מפרטים במשרד המשפטים את דרך הפעולה שננקטת על מנת לשמור על הסדר במקום ולאפשר לנשים לנהוג במקום כרצונן "שבים ובוחנים מעת לעת, בהתאם לנסיבות  ובמציאות המורכבת שקיימת, את ההסדרים הנדרשים על מנת לאפשר לכל אדם לממש את חופש הפולחן ברחבת הכותל, כפי שפסק בית המשפט".

בהמשך גם מובטחת להן הגישה הישירה לאבני הכותל, במתווה שהוסכם גם על ידי הרב רבינוביץ, רב הכותל - "נכון יהיה להרחיב את מתחם התפילה לעת עתה, באופן שיאפשר תפילה של נשות הכותל כדרכן וכן יאפשר הגנה אפקטיבית על המתפללות ומניעת הפרעות מצד מתפללות אחרות ופגיעה פיזית...מתחם התפילה ימוקם בצמוד לגשר המוגרבים, באזור הכניסה לרחבת הנשים, כאשר המתחם עצמו יהיה רחב יותר מזה שהיה קבוע עד היום, קרוב מעט יותר לאבני הכותל וכמו כן תתאפשר גישה ישירה אל אבני הכותל".

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על המקומות הקדושים מסר בתגובה לפרסום המכתב: "מזעזע לראות כיצד משרד המשפטים מתכופף בפני קומץ שולי של נשים שכל מטרתן לייצר פרובוקציה, במקום להסביר להן שבמקום קדוש יש לנהוג כמנהג המקום, לפי עמדת הרבנות הראשית, במשרד המשפטים, בהסכמת הרב רבינוביץ, בוחרים לחפש כל אפשרות לבוא לקראת הנשים ולפגוע בקדושת הכותל, בנשים המתפללות ובסדר הציבורי במקום".