"לנסראללה לא יהיה תירוץ, לבנון לא תוכל לבוא בטענות"

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי הזהיר שר החינוך נפתלי בנט את איראן וחיזבאללה מפני המשך ייצור טילים, ואיים: "הפעם זה לא ייגמר כמו ברובע הדאחיה, אלא הרבה מעבר". על הסדרת חוות גלעד אמר: "נגבה את ראש הממשלה במימוש הבטחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 15:42 יג בשבט התשעח

"לנסראללה לא יהיה תירוץ, לבנון לא תוכל לבוא בטענות"
בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"איראן וחיזבאללה ימיטו אסון על לבנון ותושביה", כך הזהיר היום (ב') שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי. בנט התייחס להמשך התבססותה של איראן בלבנון והוסיף כי ישראל לא תשלים עם ייצור טילים מדויקים.

"לאחר מלחמת לבנון השנייה אמר נסראללה שאם הוא היה יודע שישראל תגיב איך שהגיבה הוא לא היה חוטף את החיילים. אז הנה, הפעם לנסראללה לא יהיה תירוץ. הוא לא יוכל לומר שלא ידע מכיוון שאנחנו אומרים בקול ברור: אם איראן וחיזבאללה ימשיכו להקים מפעלי טילים על אדמת לבנון הם ימיטו אסון על מדינת לבנון ועל תושביה. ייצור טילים מדויקים היא עליית מדרגה מסוכנת ואנחנו לא נקבל אותה", אמר בנט..

"אנחנו לא מעוניינים במלחמה נוספת בצפון", הדגיש, "אבל שלא יטעו: מבחינת מדינת ישראל חיזבאללה שווה לבנון, לבנון שווה חיזבאללה. לכן תושבי לבנון ובעיקר התושבים השיעים בדרום המדינה שמאחסנים בבתיהם לא מעט משגרים ורקטות, צריכים להבין שהפעם זה לא ייגמר כמו ברובע הדאחיה, אלא הרבה מעבר לכך. ומכאן שהם יעשו את החישובים שלהם. הם לא יוכלו לבוא אחר כך בטענות לישראל לאחר מעשה. הנה, אמרנו".

בנט התייחס גם לנושא הסדרת חוות גלעד, ואמר: "כפי שראש הממשלה בישר אתמול, בשבוע הבא תובא לאישור הממשלה הצעת המחליטים להסדרת היישוב חוות גלעד. זוהי לא רק תרומה לבניין ההתיישבות היהודית בארץ, זו גם חובתנו האישית והלאומית כלפי משפחת שבח שאיבדו את היקר להם מכל.

"הרב רזיאל שבח ז"ל היה איש של חסד ונתינה, שבחר לגור ביישוב ולגדל בו את ילדיו מתוך תחושת שליחות עמוקה ואהבת הארץ. הוא ומשפחתו שילמו את המחיר היקר ביותר, והסדרת היישוב היא רק צעד מתבקש למענם ועבור כל מפעל ההתיישבות".

בנט סיפר כי ביקר הבוקר במועצת בנימין ובמועצת השומרון, ואמר: "אני חושב שהגיע הזמן סוף סוף להסדיר את היישוב. אני מחזק מכאן את ראש הממשלה על ההבטחה שלן אתמול להביא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב את הסדרת חוות גלעד. אנחנו נגבה אותו בצורה מלאה במימוש הבטחתו זו".