למי שייך הזיכרון? מחלוקת על הספר לזכרה של תמר אריאל

מעט לפני פרסום ספר לזכרה של נווטת הקרב הדתייה הראשונה, דרשה המשפחה לגרוס אותו. למרות בקשתם, מתכוון הסופר, רזיאל ממט, להוציאו בכל זאת, ומאיים לתבוע את ההוצאה ביותר ממיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 11:04 ח בסיון התשעח

למי שייך הזיכרון? מחלוקת על הספר לזכרה של תמר אריאל
תמר אריאל, צילום: Edi Israel/Flash90

ספר לזכרה של נווטת הקרב הדתייה הראשונה, תמר אריאל ז"ל, שנספתה במפולת שלגים בנפאל, מעורר מחלוקת עוד טרם פרסומו. מעט לפני שהיה אמור לצאת לאור דרשה המשפחה לגרוס אותו, וכעת מאיים הסופר בתביעה של יותר ממיליון שקלים.

על פי הפרסום בגל"צ, במשך שלוש שנים וחצי עמל הסופר רזיאל ממט על כתיבת ספר הזיכרון לאריאל, שהיה אמור לצאת לאור בחג הפסח. לטענתו ההורים, בירכו על כתיבת הספר אך כחודשיים לפני פרסומו קיבל מהם דרישה לגרוס אותו. 

ממט סיפר כי עמל רבות על הספר בשיתוף פעולה עם ההורים ותוך היצמדות לבקשותיהם, ובדרישתם לגרוס אותו לא צוינה כל סיבה. למרות בקשתם, בכוונתו להוציא את הספר לאור, ולאחרונה הוא אף שלח התראה להוצאת ידיעות ספרים לפני הליך משפטי, שבו התריע שיתבע אותם ביותר ממיליון שקלים אם לא יקבל הבטחה שהספר יודפס.

"הספר על תמר קיבל את האישור וברכת הדרך של ההורים. הוא מתאר את תמר כמו שהיא בתור בחורה מאוד מאוד מיוחדת. כל מה שהמשפחה ביקשה לשנות שונה. הכל עבד לפי מה שהמשפחה רצתה. כל ההערות שהם העירו תוקנו", סיפר ממט לגל"צ. עורך דינו, אילן בומבך, הוסיף כי "אין שום סיבה הגיונית לא הוציא את הספר. אין שום זכות לאף אדם להטיל וטו על ההוצאה לאור". 

ממשפחת אריאל ומהוצאת ידיעות ספרים לא נמסרה תגובה לכתבה שפורסמה בגל"צ.