ליברמן: "הצמרת האיראנית בפאניקה"

שר הביטחון התייחס להכרזתו של חמינאי על הגדלת היקף העשרת האורניום, ואמר כי מדובר ב"סימן להיסטריה". בנוגע לפעולה צבאית נגד איראן אמר: "כל האופציות על השולחן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 14:18 כב בסיון התשעח

ליברמן: "הצמרת האיראנית בפאניקה"
אביגדור ליברמן, צילום: Basel Awidat/Flash90

"הכרזת המנהיג העליון עלי חמינאי היא סימן להיסטריה ולפאניקה המונית בצמרת האיראנית", כך אמר היום (ג') שר הביטחון אביגדור ליברמן בתגובה להכרזה האיראנית על הגדלת היקף העשרת האורניום.

במהלך דבריו בכנס לשכת רואי החשבון באילת הוסיף ליברמן כי "זה בא כמענה להודעת קונצרן פיג'ו שהם יוצאים מאיראן. כשקונצרן כזה מודיע שהוא עוזב את איראן בגלל פחד של הסנקציות זה מין איתות לכל הקהילה העסקית, לכל המשקיעים וזה לא איזושהי חברה צדדית כזו. זו חברה שהיא מעמודי התווך של הכלכלה האירופית ולכן הפחד של איראן שכל המשקיעים האירופים יעזבו את אדמת איראן".

לדבריו, "מאז עידן חומייני לא היו כאלו שביתות ומחאות כמו שראינו בחודשים האחרונים, בעיקר בחודש האחרון. זאת גם השביתה של נהגי המשאיות, של הבזארים הגדולים. אין ספק שגם הנושא הכלכלי מטריד אותם".

הוא הוסיף כי "איראן אינה בעיה ישראלית אלא בעיה אזורית ועולמית, וכך צריך להתייחס אליה. אנחנו רואים חתרנות איראנית לא רק מול מדינת ישראל, רואים אותם בתימן, בבחריין, במפרץ, בלבנון ולכן זה איום אזורי. מי שהקשיב בחודשים האחרונים, בחצי שנה האחרונה למנהיגי סעודיה, לשר החוץ, אני לעומתם נשמע ממש יונה של שלום, שלום עכשיו לפחות.

"האיראנים פה הולכים על הגבול הדק ומנסים לאותת, מנסים לסחוט, לאיים, אבל אני מסופק אם הם בסופו של דבר הולכים לפרוש כי הם מבינים שבאותו רגע גם האירופים מחוץ להסכם וזה אומר שאותה זיקה שהייתה לקהילה בינ"ל, אותה תקווה לקבל משהו, איזשהו שיפוי בגלל הסנקציות האמריקניות - גם זה יעלם וזה יכה חזק מאוד גם בשווקים בתוך איראן ובכל הפרמטרים של הכלכלה האיראנית".

בנוגע לאפשרות של פעולה צבאית נגד איראן אמר ליברמן כי "מעולם לא הורדנו שום אופציה בנוגע לאיראן. כל האופציות על השולחן".

הבוקר אמר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בריאיון ל"כאן רשת ב" כי "תשובת המערב חייבת להיות ברורה, שאם איראן לא תיכנע עכשיו תוקם נגדה קואליציה צבאית. ישראל לא תיתן לאיראן להשיג נשק גרעיני. זו עילה למלחמה".