"אם איראן לא תיכנע עכשיו תוקם נגדה קואליציה צבאית"

השר ישראל כץ שיגר מסר מאיים לאיראן, בעקבות הכרזתה על הכוונה להגדיל את היקף העשרת האורניום. "ההצהרה מעידה על פאניקה מוחלטת של ההנהגה, הסנקציות של טראמפ מתחילות לשאת פרי", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 08:38 כב בסיון התשעח

"אם איראן לא תיכנע עכשיו תוקם נגדה קואליציה צבאית"
ישראל כ"ץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"תשובת המערב חייבת להיות ברורה, שאם איראן לא תיכנע עכשיו תוקם נגדה קואליציה צבאית. ישראל לא תיתן לאיראן להשיג נשק גרעיני. זו עילה למלחמה", כך אמר הבוקר (ג') שר התחבורה המודיעין, ישראל כץ, בתגובה להכרזה האיראנית על כוונתה להגדיל את היקף העשרת האיראניום.

הלילה אמר דובר סוכנות הגרעין האיראנית כי ארצו תעדכן את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על כוונתה להתחיל בהגדלת היקף העשרת האורניום שלה. השליט העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר אתמול כי הוא הורה להתחיל בהכנות להגדלת היקף העשרת האורניום אם הסכם הגרעין יקרוס בעקבות פרישת ארה"ב ממנה.

https://soundcloud.com/kan-bet/ytkd2imv0srw

בריאיון ל"כאן רשת ב" הוסיף כץ כי "יש לנו מידע על הפגנות והתמרמרות באיראן שיכולות להפיל את המשטר. ההצהרה האיראנית על כוונתה להגדיל את העשרת האורניום מעידה על פאניקה מוחלטת של ההנהגה האיראנית. הסנקציות שהכריז הנשיא טראמפ מתחילות לשאת פרי. האיראנים צריכים להחליט אם לקבל את העמדה האמריקנית או לקרוס תחת הלחץ הכלכלי".

בפגישתו עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין, אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שהאתגר הגדול ביותר שניצב בפני העולם המתורבת הוא הסכנה ממדינות אסלאם קיצוניות שדבקות בדרך הטרור ושואפות להשיג נשק גרעיני. הסכנה הגדולה ביותר טמונה באיראן. רק אתמול אמר שוב מנהיג איראן, חמינאי, שישראל היא סרטן שיש למגר והיא תמוגר מעל פני האדמה.

"מדהים שבתחילת המאה ה-21, יש מי שמדבר על השמדת ישראל. כלומר, להשמיד מעל לששה מיליון יהודים נוספים. לא ייאמן שזה מה שקורה, אך בפני זה אנו ניצבים. איראן קוראת להשמדתנו אך היא גם מנסה לשים ידיה על נשק גרעיני כדי להוציא אל הפועל את תכניותיה לרצח עם. אנו יודעים זאת בוודאות".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155628555352076/

"חלקנו עם הממשלה הגרמנית ועם המומחים הגרמנים מידע שהשגנו מארכיון הגרעין האיראני הסודי", הוסיף נתניהו. "אנו מסכימים עם הדברים שאמרה הקנצלרית מרקל, שחשוב שסבא"א תחקור את איראן בהתבסס על המידע החדש הזה, מידע רב שישראל סיפקה גם לסבא"א. חשוב גם שנמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אנו מתחייבים לכך ואני מתחייב שוב שלא נאפשר לזה לקרות".

נתניהו התייחס גם לנוכחות האיראנית בסוריה, ואמר: "אסור לאפשר לאיראן אחיזה צבאית בסוריה. איראן חייבת לעזוב את סוריה, את כל חלקי סוריה. זאת עמדתנו, ואני חושב שעלינו להתאחד כדי להתמודד מול התוקפנות האיראנית הזאת, תומכת הטרור הגדולה ביותר בעולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן